البرز

تزریق دز سوم برای سالمندان در دستورکار است

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص وضعیت کرونایی استان، گفت: خوشبختانه شرایط در بیمارستان‌های پایدار است و آمار رو به افزایش نداریم. اما آنچه در بین مردم و تعداد بیماران سرپایی می‌بینیم، نگران کننده است.

 وی افزود: هر سال در این فصل با توجه به سرمای هوا با بیماری‌های ویروسی بیشتری مواجه بودیم  که سال گذشته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی این موارد بسیار کمتر بود و امسال با توجه به توجه اینکه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر توجه دارند، علاوه‌بر کرونا با بیماری‌های ویروسی از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی هم مواجهیم که تشخیص این بیماری‌ها از کرونا سخت است. با توجه به این وضعیت احتمال بروز پیک دیگری در استان وجود دارد. 

این مسوول یاد آور شد: اگرچه واکسن مهمترین اصل در پیشگیری از بیماری کروناستکروناست اما نمی‌تواند به صورت کامل از بروز بیماری پیشگیری کند و رعایت موارد بهداشتی ضرورت دارد. با توجه به اینکه با سرد شدن هوا، پنجره‌ها بسته و تهویه هوا کمتر است، توجه به هشدارهای بهداشتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.  

وی رنگبندی استان را زرد و نارنجی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر کرج در وضعیت  نارنجی، طالقان آبی و سایر شهرستان های استان زرد است.

 

بابایی در خصوص زمان تزریق واکسن آنفولانزا، بیان کرد:  توصیه شده که تزریق واکسن آنفولانزا  یک تا دوهفته با واکسن کرونا فاصله داشته باشد. اما اگر همزمان هم تزریق شده باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند.  

وی در ادامه با بیان اینکه  زمان مناسب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا، ۶ ماه بعد از دُز دوم  است، گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن انجام می‌شود که تزریق دُز سوم برای کادر درمان در حال انجام است و برای بیماران صعب العلاج و افراد مسن نیز به ترتیب انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا