سلامت

تزریق دز سوم واکسن کرونا در بابل آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار یولن گفت :افراد  بالای ۶۰ سال  که دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده بودند ، برای تزریق دز سوم واکسن با هدف ایمنی بیشتر به مراکز واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند.

دکتر مصطفی جوانیان افزود:  این گروه سنی که چهار ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونا آنان گذشته است  می توانند به چهار مرکز تجمیعی و ۴۰ مرکز واکسیناسیون روستایی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان شهرستان بابل نیز رو به اتمام است؛ افزود: سالمندانی که در نوبت اول یا دوم از واکسن غیر فعال سینوفارم، بهارات یا برکت استفاد کرده اند، برای دز یادآور همین نوع واکسن ها و یا واکسن های آسترازنکا و سوبرانا پلاس (ایران کوبا پلاس) را می توانند در مراکز واکسیناسیون بابل ترزیق کنند.

وی گفت: همچنین کسانی که با پلت فرم آدنو ویروس (آسترازنکا یا اسپوتنیک) واکسینه شده‌اند، می‌توانند برای دز یادآور از واکسن های آسترازنکا و سوبرانا پلاس استفاده کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این که تاکنون ۶۴۲ هزار و ۳۷۰ دز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است .بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال هر دو دُز واکسن و  ۸۱ درصد نیز یک دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار جدیدکرونایی در بیمارستان های بابل بستری و ۲۶ بیمار هم ترخیص شدند.

در حال حاضر ۱۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری می باشند که از این تعداد ۱۲ نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا