کرمان

تزریق واکسن کرونا به بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله رفسنجان و انار

تزریق واکسن کرونا به بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله رفسنجان و انار

به گزارش یولن از رفسنجان، سیدمحسن نژادقادری امروز اظهار کرد: دو واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت شامل پاستوکووک و سینوفارم برای ایمنی کودکان ۵ تا ۱۲ ساله علیه کرونا تزریق می‌شود و این واکسن‌ها در همه مراکز شهری و روستایی رفسنجان موجود و در دسترس است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: حدود ۴۴ هزار کودک در این گروه سنی در رفسنجان داریم که ۱۱ درصد آنها علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

وی با تأکید بر اینکه والدین نسبت به واکسیناسیون کودکان اهمیت بیشتری دهند و فرزندان خود را در برابر این بیماری با دریافت واکسن ایمن کنند، افزود: واکسن‌های مورد تأیید برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در کلیه مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان وجود دارد و والدین می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود این واکسن را برای کودکان خود تزریق کنند.

نژادقادری بیان کرد: در رفسنجان برای جمعیت بالای ۱۲ سال تاکنون ۵۸۳ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد ۲۶۰ هزار نوبت اول (۹۰ درصد) ۲۳۵ هزار نوبت دوّم (۸۱/۵ درصد) و بیش از ۸۷ هزار نفر هم نوبت سوّم (در گروه سنی بالای ۱۸ سال) واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی از کاهش روند مراجعان سرپایی در این شهرستان خبر داد و ابراز کرد: نتایج بررسی‌ها در رفسنجان نشان می‌دهد افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند، نسبت به کسانی که واکسیناسیون انجام نداده و یا واکسیناسیون کامل انجام نشده هم کمتر بستری شده‌اند و هم مرگ و میر خیلی کمتری داشتند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا