کرمان

تسریع در تعیین‌تکلیف اسناد هویتی فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر افغانستانی

به گزارش یولن از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی عصر امروز در کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده در محل هتل پارس اظهار داشت: ۳۳۰ مقرره داخلی و خارجی درباره اطفال وجود دارد و والدین تکلیف اصلی برای صیانت و حفظ شخصیت اطفال و نوجوانان و رشد و تعالی و سلامت جسمانی و روحانی آنها را برعهده دارند.

وی بیان داشت: وظایف والدین اما تکلیف حکومت‌ها مسؤولان و سازمان ها را برنمی‌دارد و کم نمی‌کند و همه افراد جامعه مسؤول هستند و ما حتی در برابر کودکان آواره و پناهنده مسؤولیت داریم و نباید وضعیت به نحوی باشد که کودکی برای لقمه نان و یا سرپناه دچار تخلف شود.

 معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه تصریح کرد: ده‌ها سوء‌استفاده از کودکان بی‌پناه می‌شود و نباید شرایط به‌شکلی باشد که به کودک طمع کرده و یا از او سوء‌استفاده کنند.

قدرتی ابراز داشت: همه بچه‌ها مانند بچه‌های خودمان هستند و باید نسبت به آنها حساس باشیم و همه ما مسؤولیم و دادستان‌ها باید بهزیستی، آموزش و پرورش و مسؤولان مربوطه را بخواهند و مسائل مربوط به کودکان در زمینه‌های مختلف تربیتی، بهداشتی و غیره را پیش ببرند.

وی ادامه داد: قاضی و دادستان قدرت زیادی دارند و دادستان در واقع کلانتر شهر است و می‌تواند دستور دهد و این دستور سریع اجرایی می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه آموزشی باید بر رای قضات تاثیر بگذارد،عنوان کرد: با نگاه به شخصیت کودک به پرونده وی نگاه کنیم و اسلام به بحث کودک بسیار توجه کرده است.

قدرتی با اشاره به اینکه ۲ هزار کودک با مادر ایرانی و پدر افغانستانی در استان کرمان زندگی می‌کنند خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده هویتی این کودکان شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا