سلامت

تشکیل کمیته رصد اجرای قانون بهره‌وری و قانون خدمات پرستاری در سازمان بازرسی

تشکیل کمیته رصد اجرای قانون بهره‌وری و قانون خدمات پرستاری در سازمان بازرسی

به گزارش یولن از سازمان بازرسی کل کشور، ایروان مسعودی اصل امروز سه شنبه در پی دستور رئیس قوه قضاییه در دیدار با جمعی از پرستاران و ضرورت رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها در نشستی با حضور تعدادی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر پایه و نمایندگان اصناف و تشکل‌های پرستاری،  پرستاران را یکی از تأثیرگذارترین اقشار در حوزه سلامت دانست و بر رفع دغدغه آن‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشابهی در سال ٩٩، تصریح کرد: گزارش نهایی آن جلسات به دستگاه‌های مسؤول ارسال شد و در راستای آن برخی اقدامات در راستای احقاق حقوق پرستاران و جذب آنان صورت گرفت؛ اما گزارش‌های دریافتی سازمان بازرسی حکایت از آن داشت که موضوع بهره وری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران همچنان به طور کامل اجرایی نشده است.

بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: باید تصمیمات اتخاذ شده منجر به ارتقای سلامت و رضایتمندی جامعه پرستاری و در نهایت خدمات گیرندگان یعنی بیماران شود و با توجه به تأکیدها، قرار است گزارش اقدامات در راستای اجرای حسن جریان امور از سوی رئیس سازمان بازرسی به رئیس قوه قضاییه ارسال شود.

مسعودی اصل با بیان اینکه بخشی از قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در پنجم تیر از سوی شورای عالی بیمه ابلاغ شد، گفت: پیگیری‌ها نشان از آن دارد که برخی از سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای این قانون همکاری داشته اما برخی دیگر بر سر نحوه اجرای قانون مذکور ابهاماتی دارند که این موضوع باعث عدم اجرای کامل قانون شده است.

بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید به این نکته اشاره کرد که قوانین و دستورالعمل‌های مبتنی بر آن قابلیت بازنگری دارند و اگر در زمان اجرای قانونی، با مشکل مواجه شویم می‌توانیم در چارچوب همان قانون، آن را اصلاح کرد.

مسعودی اصل از تشکیل کمیته رصد برای اجرای قانون بهره وری و قانون خدمات پرستاری در پی تأکیدهای رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی خبر داد و گفت: گزارش بررسی‌ها را حتماً ارسال خواهیم کرد و با توجه به اینکه عزم سازمان بازرسی بر اجرای این دو قانون راسخ است، اگر با ترک فعلی مواجه شویم برخورد خواهیم کرد.

براساس این گزارش، در این نشست موضوعاتی همچون تعیین تکلیف وضعیت استخدامی پرستاران و تأمین نیروی انسانی، اجرا نشدن قانون بهره وری و قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران، کمبود کمک پرستار، مهاجرت پرستاران، سختی کار، بهبود معیشت و رفاه خدمات این قشر مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش یولن، هشتم شهریور رئیس قوه قضاییه در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: دست‌اندرکاران نظام پرستاری قوانین اجرا نشده یا کامل اجرا نشده حوزه کاری خود را به صورت مکتوب یا در قالب برگزاری جلسه به رئیس سازمان بازرسی ارائه دهند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا