کرمان

تشییع پیکر جانباز شهید «تهمتن صادقی» در سیرجان

تشییع پیکر جانباز شهید «تهمتن صادقی» در سیرجان

به گزارش یولن از کرمان، مراسم تشییع شهید تهمتن صادقی امروز از حسینیه امام خمینی(ره)، معراج شهداء تا مقابل بازار روی دست مردم تشییع شد و پس از نماز بر پیکر شهید توسط امام جمعه سیرجان به‌صورت خودرویی به‌سمت گلزار شهداء تشییع و در جوار برادر شهیدش و دیگر همزمانش خاکسپاری شد.

تشییع پیکر جانباز  شهید «تهمتن صادقی» در سیرجان

گروهی مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: شهدا و جانبازان به ‌سوی ماهیت و هدف اصلی خلقت که قرار گرفتن در دریای بی‌کران رحمت الهی است، حرکت و در این راه جان خود را تقدیم کردند و ما نیز باید تلاش کنیم با الگو گرفتن از سیره شهدا در این مسیر حرکت کنیم.

 گروهی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران عاملی برای پایداری بیشتر مردم در برابر دشمن است و استکبار جهانی تلاشی بی‌وقفه برای تخریب و یا به فراموشی سپرده شدن این روحیه را دارند.

وی حفظ اهداف و آرمان‌های شهدا را ضروری دانست و افزود: در این زمینه باید تمام تلاش خود را به‌کار بندیم که نگذاریم دشمن به اهداف خودش دست پیدا کند و با فعالیت‌های تبیینی و گفتمانی، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را فراهم کنیم.

سرهنگ تهمتن صادقی متولد ۱۳۳۸ از فرماندهان سپاه در دوران دفاع و فرمانده گردان ۴۲۰ لشکر ۴۱ ثارالله و از همرزمان سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که در سال ۱۳۶۲ جذب سپاه پاسداران شد و در عملیات کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر ترکش خمپاره جانباز شد و پس از ۳۶ سال تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی و به همرزمان شهیدش پیوست.

این شهید درعملیات کربلای ۵ به درجه جانبازی بالای ۷۰ در صد نائل شد و پس از جانبازی نیز به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله نمایندگی ولی فقیه در تیپ دوم صاحب‌الزمان(عج) سیرجان، مسئول انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان و عضویت شورای اسلامی شهر سیرجان را عهده‌دار بود و در کمک به خانواده‌های محروم نیز تلاش می‌کرد و پیشقدم بود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا