کرمان

تصور مهم نبودن سویه اُمیکرون کاملا اشتباه است

تصور مهم نبودن سویه اُمیکرون کاملا اشتباه است

امین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت پیرامون سویه جدید کرونا اظهار داشت: موج ششم کرونا در جنوب کرمان جولان می‌دهد و مردم و تمام اقشار جامعه آگاه باشند آمار و ارقام بیماران سرپایی و بستری در روزهای اخیر نشان‌دهنده افزایش این ویروس جدید است.

وی ضمن توصیه به رعایت شهروندان به دستورالعمل‌های بهداشتی یادآور شد: سویه که اخیرا در جنوب شیوع پیدا کرده است مانند سایر نقاط کشور احتمال بسیار قوی اُمیکرون است و قدرت سرایت و انتشار آن بسیار بالاتر از سویه‌های گذشته است.

متخصص بیماری‌های داخلی بیان داشت: تعداد بیشتری از مردم درگیر این سویه خواهد شد و وقتی که تعداد بالاتری از مردم درگیر شوند آمار فوتی‌ها هم بالاتر خواهد رفت و تصور اینکه سویه اُمیکرون مهم نیست کاملا اشتباه است.

سعیدی گفت: توصیه جدی ما این است برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید همه افرادی که از منزل خارج می‌شوند، حتما از ماسک استفاده کنند و توصیه می‌شود که در مجامع و محل‌هایی که افراد زیادی رفت و آمد دارند، استفاده از ماسک باید الزامی باشد چرا که استفاده از ماسک در کاهش سرایت‌زایی بیماری، تاثیر بسیار زیادی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن اهمیت تزریق دُز سوم خاطرنشان کرد: تزریق دُز سوم به خوبی می‌تواند از ابتلا به سویه جدید، حاد شدن بیماری و بستری شدن و مرگ و میر پیشگیری کند.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا