فارس

تضمین کیفیت و قیمت فرش، خریدی منحصر به فرد را به دنبال دارد

به گزارش یولن از شیراز، با پایان یافتن آیین ماه محرم و صفر، همچنین واکسیناسیون جهت مقابله با کرونا، تعدادی از زوج‌های جوان مراسم ازدواج خود را برگزار کرده و در همین راستا، دغدغه خرید جهیزیه نیز وجود دارد.

در این میان باید در نظر داشت، دغدغه مردم برای خرید جهیزیه به لحاظ  کیفیت و قیمت چیست و چگونه می‌توان قیمت و کیفیت مناسب را توام با یکدیگر داشت؟ آیا محصولی هست که این دو آیتم مهم را در کنار هم داشته باشد و بتواند نظر مشتری را به شکل مطلوبی تامین کند؟

دقت کن کیفیت رو به قیمت بخر

در خیابان مشغول قدم زدن بودم که تابلوی تبلیغاتی با این مضمون نظرم را جلب کرد: “دقت کن کیفیت رو به قیمت بخر”

با خودم فکر کردم که چگونه می‌شود کیفیت و قیمت مناسب رو در یک محصول توام با هم تامین کرد؟

تبلیغ مربوط به مجتمع فرش فروشی بود و فرش هم که یکی از اقلام مهم خرید جهیزیه است، این تبلیغ جذاب می‌نمود و باعث شد به فروشگاه مراجعه کرده و راجع به نحوه عرضه فرش پرس و جو کنم.

در فروشگاه فرش زندیه، تنوع رنگ و نقش هر بینده‌ای را مجذوب می‌نمود و طرح‌های چشم‌نواز در گوشه و کنار سالن جلوه‌گر بود.

 نخستین موضوعی که به ذهنم رسید این بود که برای یک خرید مطمئن نیاز هست که کالا اصالت و گارانتی همچنین کیفیت مطلوبی نیز داشته باشد.

این را با کارشناس فرش مطرح نموده و او اعلام می‌کند: اگر بخواهیم تخصصی تر در این زمینه صحبت کنیم می‌توانیم به دلیل تفاوت قیمت فرش در فروشگاه‌های مختلف در شهر بپردازیم، چرا یک فرش با یک طرح یکسان، قیمت های متفاوتی در سطح شهر دارد؟ و قیمت یک فرش از ۵ تا ۱۱ میلیون متغیر هست؟

وی ادامه می‌دهد: ماشین‌آلات مختلف فرش بافی بر اساس نوع و‌ مدل شرکت سازنده، فرش با شانه و تراکم های متفاوت تولید می‌کنند که در قیمت تمام شده آن، تاثیر مستقیم دارد.

این کارشناس بیان می‌کند: تفاوت استفاده از این  الیاف در خاب فرش یا چله فرش، وزن  مواد مصرفی را تغییر داده پس میزان مصرف مواد، عامل اصلی تعیین قیمت فرش می‌باشد.

وی ارتفاع خاب را یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت فرش مطرح کرده و می افزاید: جنس نخ به کار رفته در خاب فرش می‌تواند پلی اوژن، اکرولیک، پلی استر، پشم، بامبو و یا حتی در مواردی متاسفانه بعضی شرکت ها از ترکیب نخ های بازیافت شده با مواد نو، جهت پایین آمدن بهای مواد اولیه استفاده می کنند.

این کارشناس خاطرنشان می‌کند: استفاده از هر کدام از این الیاف می‌تواند قیمت نهایی فرش و کیفیت آن را دستخوش تغییر کند.

وی می‌گوید: نخ پود با توجه به تاب بیشتر و یا نازک تر و یا تاب کمتر و میزان ضخامت، بر روی وزن و مقاومت فرش تاثیر مستقیم می‌گذارند.

این کارشناس اظهار می‌دارد: به دلیل وضعیت اقتصادی و توجه به قیمت، بعضی از تولیدکنندگان به سفارش افراد سودجو از موادی با کیفیت‌های پایین‌تر استفاده می‌کنند و قیمت نهایی پایین تر می‌شود، بنابراین نمی‌توان صرفا با توجه یک‌بعدی به قیمت فرش کیفیت را تعیین کرد.

وی تاکید می‌کند: تشخیص همه این موارد، برای مخاطب عادی سخت هست و از طریق آزمایشگاه صنایع نساجی امکان  تشخیص جزییات مواد بکار رفته در یک فرش مقدور می‌باشد، بنابراین بهتر است مردم و خریداران عمومی،  فقط از مراکز معتبر که خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت دارند، خرید کنند تا  هزینه ای را که برای فرش پرداخت می‌کنند از دست ندهند.

انتهای پیام/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا