بین الملل

تظاهرات هزاران نفر در بروکسل علیه قوانین محدود کننده کرونا

تظاهرات هزاران نفر در بروکسل علیه قوانین محدود کننده کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، با وجود اینکه دولت بلژیک در هفته گذشته تصمیم گرفت اقدامات جدید در زمینه محدودیت‌های کرونا را متوقف کند، هزاران معترض روز یکشنبه دوباره به خیابان‌های «بروکسل» پایتخت این کشور آمدند تا با محدودیت‌های کرونایی مخالفت کنند.

به گزارش وبگاه «پولیتیکو»، تظاهرکنندگان بدون ماسک که خواستار آزادی بودند، از دولت بلژیک خواستند که گواهی کووید-۱۹ مورد نیاز برای ورود به مکان‌های مختلف را لغو کند و شورای مشورتی ،علمی بلژیک طیف وسیع‌تری از دیدگاه‌ها را در تصمیم‌گیری در نظر بگیرد.

در این تظاهرات  حدود ۲۵۰۰۰ نفر شرکت کردند، تظاهرات روز یکشنبه جدیدترین تظاهراتی بود که از زمان ناآرامی در تظاهرات ۲۱ نوامبر برگزار شد. دور تازه تظاهرات در بلژیک  با راهپیمایی از ایستگاه راه‌آهن در بروکسل آغاز شد  و در یک منطقه پلیس با چندین معترض مقابله و برخی را دستگیر کرد.

تظاهرات هزاران نفر در بروکسل علیه قوانین محدود کننده کرونا

 

در این تظاهرات طیف گسترده‌ای از  شهروندان بلژیک از خانواده‌ها با فرزندان خردسال گرفته تا جوانان و همچنین سیاستمداران اتحادیه اروپا حضور داشتند. «کریستین ترهش» عضو پارلمان اروپا از گروه محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا، گفت: «ما خواستار  آزادی خود هستیم. آنچه در حال حاضر در سراسر اروپا اتفاق می‌افتد، سو استفاده‌ای غیرقابل توصیف است که ما دستکم در غرب از زمان جنگ جهانی دوم شاهد آن نبوده‌ایم.»

اگرچه مقام‌های بلژیکی در پنجشنبه گذشته از اعمال تدابیر جدید خودداری کردند، اما «آلکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک هشدار داد که هفته‌های آینده دشوار خواهند بود و پیش بینی کرد که رکوردهای جدیدی از ابتلا به کرونا مشاهده شود.

اخیرا  نیز پلیس بلژیک  برای متفرق کردن معترضان مخالف اقدامات بهداشتی اجباری علیه همه‌گیری ویروس کرونا از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک آور استفاده کرد. 

 بلژیک با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر، به طور میانگین روزانه بیش از ۱۷۸۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده است. حدود ۸۰۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سراسر کشور تحت مراقبت‌های ویژه هستند که منجر به شلوغی بیش از حد و به تعویق افتادن درمان برای بسیاری از بیماری‌های دیگر شده است.

بلژیک همچنین تزریق واکسن را برای کارکنان خدمات درمانی اجباری کرده و افرادی که از واکسن زدن امتناع کنند در خطر تعلیق قرار خواهند گرفت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی دوباره رو به افزایش گذاشته  و کشورهای آلمان، اتریش، هلند، فرانسه نیز اکنون با موج تازه‌ای از شیوع ویروس کرونا مواجه هستند. در روزهای گذشته در هلند و آلمان نیز مردم با حضور در خیابان‌ها به اعمال محدودیتهای دولت برای مقابله با کرونا اعتراض کرده و این اعتراضات نیز به درگیری با پلیس کشیده شد. 

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا