فرهنگ و هنر

تعداد عمره‌گزاران خارجی ۳۰ درصد افزایش یافت

تعداد عمره‌گزاران خارجی ۳۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت یولن، با وجود نگرانی سعودی‌ها مبنی بر شیوع اُمیکرون در این کشور، دولت سعودی در جلسات اخیر با متولیان حرمین شریفین، به افزایش تعداد زائران خارجی برای انجام عمره مفرده اشاره کرده است.

تعداد عمره‌گزاران خارجی 30 درصد افزایش یافت

دعوت از کشورهایی که در ایام کرونا مجوز تشرف به خانه خدا نداشتند

بر همین اساس، قرار است در روزهای آینده عربستان در کنار افزایش سهمیه کشورها برای تشرف زائران به خانه خدا، از برخی دیگر کشورها که در ایام کرونا مجوز حضور در سرزمین وحی را نداشتند، دعوت به عمل بیاورد.

مسجدالنبی و تشرف زائران به روضه منوره حرم نبوی؛ روز گذشته

افزایش ۳۰ درصدی عمره‌گزاران خارجی از اواخر ماه رجب

به گفته یک منبع آگاه تعداد زائران خارجی سرزمین وحی از اواخر ماه رجب حدود ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. البته محدودیت‌های کرونایی از فاصله‌گذاری اجتماعی تا استفاده از ماسک در همه اماکن مقدسه اعمال می‌شود. این امر در حالی است که از نیمه جمادی الثانی، سعودی‌ها تعداد زائران مسجدالحرام را حدود ۲۰ درصد کاهش داده بودند.

همچنین با تصمیم سعودی‌ها، همه زائران خارجی امکان تشرف به مدینه منوره را نیز دارند. البته تزریق ۲ دُز واکسن کرونای معتبر از سوی سعودی‌ها نیز شرط پذیرش زائران خارجی به حرمین شریفین است. دولت سعودی واکسن‌های جانسون جانسون، فایزر، مدرنا و آسترازنکا را به عنوان واکسن‌های مورد تأیید برای زائران خارجی اعلام کرده است. البته زائرانی که واکسن سینوفارم هم زده‌اند، پس از ۴۸ ساعت قرنطینه و آزمایش منفی PCR می‌توانند به خیل عمره‌گزاران بپیوندند.

تشرف بیش از ۱.۵ میلیون زائر به روضه منوره حرم نبوی در ۶ ماه دوم سال ۲۰۲۱

علاوه بر این، زائران برای تشرف به روضه منوره حرم نبوی باید در سامانه توکلنا و واعتمرنا ثبت‌نام کرده باشند. به گفته متولیان مسجدالنبی در ۶ ماه دوم سال میلادی ۲۰۲۱، یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۱۵ نمازگزار به روضه منوره مسجدالنبی مشرف شده است.

تعداد عمره‌گزاران خارجی 30 درصد افزایش یافت

به گزارش فارس، با تصمیم سعودی‌ها مبنی بر افزایش تعداد عمره‌گزاران خارجی، ممکن است عربستان حج تمتع سال ۱۴۴۳ قمری را نیز با محدودیت‌هایی برای زائران کشورهای دیگر برگزار کند. با این وجود، هنوز عربستان هیچ اطلاع‌رسانی خاصی درباره وضعیت حج تمتع نداشته و میلیون‌ها زائر در انتظار تشرف به سرزمین وحی در ایام حج تمتع هستند. در ۲ سال گذشته که شیوع کرونا موجب محدودیت‌‌هایی شد، دولت سعودی حج تمتع را برای زائران کشورها ممنوع کرد و فقط افراد ساکن عربستان توفیق انجام مناسک حج تمتع را داشتند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا