کرمان

تعهد ایجاد ۴ هزار شغل در استان‌های سیل‌زده توسط ستاد اجرائی فرمان امام (ره)

تعهد ایجاد ۴ هزار شغل در استان‌های سیل‌زده توسط ستاد اجرائی فرمان امام (ره)

به گزارش یولن از جنوب کرمان، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امشب در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در فرمانداری جیرفت اظهارداشت: موضوع بسیار حائز اهمیتی در منطقه که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که با توجه به مشکل منطقه، باید ارتفاع خانه‌ها از سطح زمین در نظر گرفته شود و نهادها و سازمان‌ها در احداث خانه‌ها در منطقه و همچنین خود مردم توجه داشته باشند.

عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرائی فرمان امام (ره) گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در چهار استان کشور که در معرض سیل قرار گرفتند امکانات و نیروهای خود را به صورت فعال وارد عمل کرده و نیروها همچنان در حال امدادرسانی هستند.

وی عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در دوره بلندمدت کار پذیرفته است تمام منازلی که لوازم منزل آنها در اثر سیل از بین رفته تامین شود، همچنین احشام مردم که بر اثر سیل در این مناطق تلف شدند و از بین رفتند نیز در این زمینه مسئولیت پذیرفتیم که تامین احشام را بر عهده بگیریم.

سرپرست ستاد اجرائی فرمان امام (ره) افزود: در ارتباط با واحدهای مسکونی تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی در چهار استان سیل‌زده در معرض آسیب قرار گرفتند که با هماهنگی‌ بنیاد مسکن بخشی از تعهدات را ستاد اجرای فرمان امام (ره) بر عهده خواهد داشت.

نوروزی گفت: یکی از مسائل بسیار مهم بحث اشتغال است به ویژه در مناطق سیل‌زده که تعهد کردیم یک‌هزار شغل در هر استان و در مجموع ۴ هزار شغل با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص دهیم و تنگناهای اشتغال که در این حوزه پیش آمده برطرف شود.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز همدلی و همکاری بین مسئولان و نهادها و نیروهای نظامی را بی‌نظیر خواند و گفت: بالگردهای سپاه و ارتش نیز کمک کنند با توجه به اینکه مسیر بعضی روستاها هنوز باز نیست و امدادرسانی توسط امداد هوایی دارد انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مطمئنا ما کنار مردم هستیم در عین اینکه دست ما تنگ است هر خدمتی که لازم باشد برای مردم با تمام توان و وجودمان انجام می‌دهیم.

به گزارش فارس، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در فرمانداری جیرفت به ریاست وحیدی وزیر کشور و با حضور استاندار کرمان، نماینده مجلس، معاونان وزیر، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، فرمانداران شهرستان‌های جنوبی و مدیران استانی آغاز شده و در این جلسه تصمیمات لازم در راستای خسارت‌های سیل اخیر اخذ می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا