بین الملل

تل‌آویو با رئیس تشکیلات خودگردان درباره مسجدالاقصی رایزنی کرد

تل‌آویو با رئیس تشکیلات خودگردان درباره مسجدالاقصی رایزنی کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، در شرایطی که حامیان مردم فلسطین در کشورهای مختلف در حال تدارک برای برگزاری «روز قدس» هستند، رسانه‌های صهیونیست از دیدار یک مقام ارشد امنیتی تل‌آویو با رئیس تشکیلات خودگردان خبر دادند.

به نوتشه روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، رادیو ارتش این رژیم صبح روز پنجشنبه (امروز) گزارشی درباره دیدار «رونن بار» رئیس سازمان امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان منتشر کرد.

طبق گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، دیدار بار با عباس با توجه به «تنش‌های اخیر» در مسجدالاقصی و طی آخر هفته انجام شده است. طی تقویم صهیونیست‌ها، شنبه و یکشنبه، آخر هفته است.

محمود عباس سابقه ملاقات با مقام‌های امنیتی اردش رژیم صهیوینستی را دارد و وی پیش از این با «نداو آرگامان» رئیس سابق شاباک در کرانه باختری دیدار کرده بود. رسانه‌ها گزارش داده بودند که آن دیدار در منزل رئیس تشکیلات خودگردان برگزار و درباره هماهنگی‌های امنیتی میان دو طرف و بازگرداندن درآمد حاصل از مالیاتها به تشکیلات خودگردان صحبت شده بود.

طبق توافق اسلو (۱۹۹۳) رژیم صهیونیستی باید تمامی درآمدهای گمرکی، مالی و بانکی بین اشخاص و دیگر طرف‌ها را به طور ماهانه به رام‌الله تحویل دهد.

رسانه‌ای شدن دیدار رئیس شاباک با محمود عباس در شرایطی انجام شده که حامیان مردم فلسطین در کشورهای مختلف خود را برای برگزاری مراسم «روز قدس» آماده می‌کنند. از آغاز ماه مبارک رمضان، در سایه تداوم حملات نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان،  فضای شهر قدس و صحن‌های مسجدالاقصی ملتهب و پرتنش بوده و علاوه بر مجروح شدن شماری از شهروندان فلسطینی، ده‌ها نفر از آنها بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا