بین الملل

تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه باز هم بی‌نتیجه ماند

تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه باز هم بی‌نتیجه ماند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، با تداوم اختلاف میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تلاش این نهاد برای ایجاد توافق بر سر تحریم نفت روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین بار دیگر بی‌نتیجه ماند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اعضای اتحادیه اروپا روز یکشنبه نتوانستند بر سر تحریم نفت روسیه به توافق برسند اما همچنان قصد دارند آن را در جلسات روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش ببرند.

رویترز نوشت، حامیان تصویب این تحریم امیدوار هستند با مستثنی کردن شماری کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به دریا راه ندارند، بتوانند پیشرفتی در این زمینه حاصل کنند.

با این حال یک دیپلمات ارشد اروپایی به این خبرگزاری گفت، هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه باید مشخص شود تا بتوان توافقی را حاصل کرد.

پیش‌تر برخی کشورهای شرق اروپا از جمله مجارستان، اسلوواکی و جمهوری چک اعلام کرده بودند با تحریم نفت اروپا مخالف هستند زیرا مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند نفت جایگزین را از طریق دریا تأمین کنند.

به نوشته رویترز، قبل از برگزاری نشست روز دوشنبه سران اتحادیه اروپا، «رابرت هابک» وزیر اقتصادی آلمان هشدار داد اتحاد میان اروپایی‌ها «در آستانه فرو ریختن» است.

علاوه بر او، «هابرتوس هیل» وزیر کار آلمان روز شنبه هشدار داده که تحریم گاز طبیعی روسیه، تاثیر جدی بر اقتصاد و همچنین جامعه آلمان خواهد گذاشت.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز که از هر تریبونی برای جلب حمایت از کشورش استفاده می‌کند روز چهارشنبه به عدم اتحاد جهان غرب در قبال جنگ در اوکراین اعتراض کرد.

زلنسکی در نشست اقتصادی «داووس» گفت: «اتحاد یعنی تسلیحات. سوال من این است که آیا در عمل اتحادی وجود دارد؟ من چنین چیزی نمی‌بینم.زمانی برتری عظیمی نسبت به روسیه پیدا خواهیم کرد که به شکلی واقعی متحد باشیم».

رئیس جمهور اوکراین همچنین با اشاره به مخالفت ترکیه با عضو شدن سوئد و فنلاند به پیمان نظامی ناتو گفت: «آیا در زمینه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو اتحادی وجود دارد؟ نه، نه. پس آیا “غربِ متحدِ قدرتمند” وجود دارد؟ نه».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا