سمنان

تلاش نوروزی ۶۵ گروه جهادی در مناطق محروم سمنان/ چرا روستاها خالی از سکنه می‌شود؟

تلاش نوروزی ۶۵ گروه جهادی در مناطق محروم سمنان/ چرا روستاها خالی از سکنه می‌شود؟

به گزارش یولن از دامغان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان ظهر امروز در دیدار صمیمانه با مردم منطقه سرکویر و عوامل اردوی جهادی طلاب و دانشجویان دانشگاه‌های استان سمنان در  حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای کوه‌زر دامغان، از تلاش‌های خالصانه گروه‌های جهادی مستقر در منطقه سرکویر قدردانی کرد.

وی گفت: در نوروز ۱۴۰۱، بالغ بر ۶۵ گروه جهادی در استان سمنان به مردم خدمات‌رسانی کردند.‌

استاندار سمنان ادامه داد: با تدبیر دولت رئیسی، نوروز امسال به معنای واقعی مردم دغدغه‌ای برای تأمین کالای موردنیاز خود نداشتند.

هاشمی با گرامیداشت یاد و خاطر سردار دل‌ها افزود: امروز همه ما به تأسی از سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی و حضور میدانی ایشان در تمام عرصه‌ها، در خدمت مردم باصفا و بی‌ریای این منطقه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام موارد و مشکلات بیان‌شده از سوی مردم روستای کوه‌زر اولویت‌بندی خواهد شد و بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این منطقه را برطرف کنیم، عنوان کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی قطعاً اتفاقات بسیار خوبی برای رفع محرومیت از اقصی نقاط کشور و استان انجام خواهد شد.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: متأسفانه به علت عدم توجه به تولید ثروت در روستاها، برخی از روستاها خالی از سکنه یا به مکانی برای خوش‌نشینی تبدیل شده است.

هاشمی تصریح کرد: وقتی به اشتغال روستایی توجه نشود، شاهد مهاجرت جوانان و حاشیه‌نشینی در شهرها خواهیم بود.‌

وی با اشاره به اینکه ایجاد کارگاه‌های کوچک و افزایش مشاغل خانگی سبب تولید ثروت و در نتیجه از بین رفتن بیکاری می‌شود، عنوان کرد: آمادگی داریم تا اعتبار مناسبی را برای آموزش مهارت به اهالی این روستا اختصاص دهیم.

استاندار سمنان با اشاره به وجود معادن غنی و ظرفیت‌های فراوان معدنی در منطقه کوه‌زر گفت: یک درصد سهم مسؤولیت اجتماعی معادن باید در روستای مجاور همان معدن هزینه شود.

هاشمی یادآور شد: در جلسه‌ای در استانداری سمنان و با حضور مسؤولان شهرستان دامغان و اعضای شورای اسلامی و مؤثران روستای کوه‌زر، مشکلات مطرح و بر اساس اولویت برطرف خواهد شد.‌

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا