کردستان

تماشاخانه گروس بیجار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری یولن از بیجار؛ 
امروز با حضور استاندار و مسوولان شهرستانی و جمعی از هنرمندان تماشاخانه گروس بیجار افتتاح شد.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان در این مراسم به‌ مشخصات سالن نمایش تماشاخانه گروس اشاره کرد و گفت:این سالن با ظرفیت ۱۸۳نفر و با اعتباری بالغ بر ۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

عبید رستمی گفت: سالن پلاتو چند منظوره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار به مساحت ۵۰۰ مترمربع و ۲۹۴ متر مربع زیربنا دارای یک‌ سالن ویژه نمایش با ظرفیت به متراژ ۱۱۲ مترمربع است.

رستمی با اشاره به اینکه سالن پلاتو با این متراژ و امکاناتی که در آینده نصب خواهد شد در استان بی نظیر است گفت:این سالن دارای سیستم تهویه مطبوع، سیستم آکوستیک، سیستم گرمایشی، ۲ اتاق گریم بانوان و آقایان و همچنین یک سالن انتظار است.

وی گفت: با توجه به پانسیل شهرستان بیجار در زمینه های تئاتر و فیلم سازی و هنرمندان خوش آوازه بیجاری، احداث سالن پلاتو جدید با امکانات بروز، محل مناسبی برای تمرین نمایش، اجرای نمایش، برگزاری جشنواره های منطقه ای و کشوری، تصویربرداری فیلم و برگزاری کارگاه های آموزشی است.

رستمی ادامه داد: شهرستان بیجار مهد هنر است و فعالیت چشمگیر گروه‌های نمایشی در شهرستان و جذب علاقه‌مندان بسیاری به هنر نمایش و فیلم‌سازی، نبود یک سالن مناسب و فضای تمرین ( پلاتو) یکی از نیازهای اساسی و اولیه به شمار می‌رفت که با حمایت مسوولان ساختمان نمایشخانه گروس در دستور کار قرار  گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد:انتظار می رود با تکمیل تجهیزات این سالن شاهد تولید آثار فاخر باشیم.

انتهای پیام/۷۵/ ۲۳۳۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا