سلامت

تمامی دانش‌آموزان مازندرانی تا پایان آبان علیه کرونا واکسینه می‌شوند

علیرضا سعدی پور روز دوشنبه در گفت و گو با یولن افزود : طبق آمار ما ۲۴۰ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۷ سال استان می‌بایست واکسن کرونا تزریق کنند تا قادر به حضور در کلاس های درس باشند و تاکنون هم بیش از ۸۰ درصدشان دز نخست واکسن را دریافت کرده اند.

وی علت افزایش رغبت دانش آموزان و شتاب گیری واکسیناسیون این گروه جمعیتی را راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره و واکسیناسیون در استان علام کرد و گفت که در حال حاضر ۲۰ مرکز تخصصی در کنار مراکز تجمیعی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان کار واکسیناسیون دانش آموزان را انجام می دهند.

سعدی پور یکی از کارکردهای مراکز تخصصی را ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و خانواده های آنان در باره واکسن کرونا و اقناع آنان برشمرد و افزود : این مراکز تخصصی با همکاری مدیران مدارس در استان راه اندازی شد و براساس نوبت‌دهی از طریق مدرسه کار واکسیناسیون را انجام می دهند.

وی توضیح داد : مدیران مدارس فهرست دانش آموزان واجد شرایط برای واکسیناسیون را به مراکز تخصصی می دهند و این مراکز هم نوبت بندی می کنند و نوبت هر دانش آموزی از طریق مدیر مدرسه به خانواده دانش آموزش اطلاع داده می شود و دانش آموزان با مراجعه در زمان مقرر علاوه بر دریافت مشاوره ، واکسن تزریق می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یکی از مزیت های راه اندازی این مراکز را خنثی کردن تبلیغات واکسن هراسی دانست و گفت : مشاوره‌ در مراکز تخصصی با همکاری معلمان مدارس به دانش آموزان داده می شود ضمن این که کودکان و نوجوانان در این مراکز با اهمیت واکسن ، رعایت نکات بهداشتی و پروتکل ها پس از تزریق واکسن و هنگام حضور در مدرسه آشنا می شوند.

سعدی پور تزریق واکسن کرونا برای معلمان و دانش آموزان را پیش نیاز حضور در کلاس درس در زمان بازگشایی مدارس دانست و افزود : همزمان با بازگشایی مدارس، دانش آموزان و معلمان موظف هستند قبل از ورود به کلاس‌های درس، کارت‌های هوشمند دریافت واکسن کرونا را به معاون و یا مدیر مدرسه ارائه دهند

وی در باره وضعیت واکسیناسیون معلمان هم گفت  : ۴۰ هزار و ۵۰۲ معلم در مازندران در هفته‌های گذشته واکسن کرونا را دریافت کرده اند و با تکمیل شدن روند واکسیناسیون دانش آموزان، روند بازگشایی مدارس در آبان ماه به تدریج با نظارت مدیران مدارس و مدیران شهرستانی ادارات آموزش و پرورش در استان شروع می شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در استان مازندران ۵۲۰ هزار دانش آموز در چهار و ۲۰۵ مدرسه تحصیل می کنند.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از گروه هدف ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار نفری استان، تاکنون ۸۳.۸ درصد دُز اول و ۴۰.۴ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند. دُز سوم واکسن کرونا هم به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از کادر درمان استان تزریق شده است و در این مرحله قرار است ۶ هزار نفر از کادر درمان در سراسر مازندران دُز سوم واکسن کرونا را در روزهای آینده دریافت کنند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا