آذربایجان غربی

تمام بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی به بیماران کرونایی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از خبرگزاری فارس، جواد آقازاده اظهار داشت: طبق آمار ۲۲ مرداد، تعداد بیماران بستری استان یک هزار و ۵۴۵ نفر است.

وی با مقایسه تعداد یک هزار و ۳۸۰ بیمار در پیک موج چهارم با آمار بیماران موج پنجم قبل از رسیدن به نقطه پیک، خاطرنشان کرد:  سیر بیماری در استان صعودی هست.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: از یک هزار و ۵۴۵ بیمار، ۷۹۲ مورد تشخیص قطعی و ۷۵۳ مورد احتمال ابتلا به ویروس دلتا داده شده است و تعداد بیماران بستری در بخش ICUبرابر با  ۲۶۸ نفر است که ۳۹ نفر از آنها با وضع وخیم به  ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده تصریح کرد: شهرستان ارومیه کانون ویروس دلتا هست و طبق آمار، افراد بستری بعد از ارومیه به ترتیب در خوی و میاندوآب بیشترین تعداد را دارند.

وی همچنین تاکید کرد: شهرستان ارومیه کانون ویروس دلتا هست و طبق آمار افراد بستری بعد از ارومیه به ترتیب خوی و میاندوآب بیشترین تعداد را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: به علت کثرت درگیری با کرونا، از امروز در تمام بیمارستان‌ها بیماران الکتیو بستری نخواهند شد.

آقازاده افزود: به جز تخت‌های جدید، بیمارستان مطهری و بیمارستان زنان دکتر مهزاد در قالب یک بخش به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: هر روز ۲۴هزار دز واکسن تزریق می‌شود که امروز مرکز تجمیعی توسط ارتش ایجاد شد و تزریق ۳۰ هزار دوز در روز به شرط تامین واکسن مقدور خواهد بود و در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا رئیس جمهور قول تامین واکسن از طریق واردات و واکسن ملی را داد.

آقازاده به محدودیت تردد و تعطیلی کشور اشاره کرد و افزود: امیدوارم با این تصمیمات روند صعودی بیماری کاهش یافته و توان سیستم بهداشتی افزایش یابد.

انتهای پیام/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا