سمنان

تمدن هفت هزار ساله در دامغان/ گردشگران داخلی و بین‌المللی از «صددروازه» دیدن کنند

تمدن هفت هزار ساله در دامغان/ گردشگران داخلی و بین‌المللی از «صددروازه» دیدن کنند

به گزارش یولن از دامغان، علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس صبح امروز در بازدید از آثار تاریخی دامغان بیان کرد: تمدن هفت هزارساله میراث فرهنگی دامغان نه‌تنها سند افتخار گردشگری استان که مایه افتخار میراث فرهنگی و صنعت گردشگری کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به میراث فرهنگی کم‌نظیر دامغان گفت: لازم است مسؤولان نهایت تلاش خود را به میدان آورده و این تمدن کم‌نظیر را به بهترین شکل در معرض دید گردشگران داخلی و بین‌المللی قرار دهند.

نماینده مردم دامغان در مجلس عنوان کرد: قدمت هفت هزار ساله میراث فرهنگی دامغان سند افتخار گردشگری کشور است و گردشگران داخلی و بین‌المللی باید از صددروازه دیدن کنند.

مهدی قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان نیز در این بازدید با اشاره به اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعدد و بی‌شمار دامغان عنوان کرد: در این شهر، علاوه بر تمدن هفت هزار ساله حصار و محوطه تاریخی قومس، آثار برجسته تاریخی مربوط به دوره اسلامی مانند مسجد تاریخانه، محوطه تاریخی و طبیعی چشمه‌علی، باروی قدیمی شهر، کاروانسراها، قلاع، حمام‌ها، خانه‌های قدیمی و غیره وجود دارد که در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

وی افزود: شهرستان دامغان علاوه بر آثار تاریخی، در زمینه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و طبیعی دارای استعدادهای فراوانی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها، می‌تواند راه‌حل مناسبی برای توسعه اقتصادی دامغان باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی به‌منظور سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، ابراز امیدواری کرد: با حضور سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و حمایت مسؤولان شهرستان، رشد و رونق این صنعت را در شهرستان دامغان شاهد باشیم.

به گزارش فارس، خانه لطفی، موزه تاریخ شهر دامغان، خانه ابراهیمی، خانه صدیق، برج پیر علمدار، حمام خوریا، دیوار بارو، دروازه شامان و گنبد خشتی ازجمله آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بازدیدشده توسط نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا