بین الملل

تهدید دریایی؛ کابوسی که مقاومت به جان تل‌آویو انداخته است

تهدید دریایی؛ کابوسی که مقاومت به جان تل‌آویو انداخته است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن ، «تهدید دریایی» یک نقطه ضعف بارز است که دشمن از آن رنج می‌برد؛ در زمانی که دایره خطرات امنیتی در اطراف رژیم صهیونیستی بیشتر شده این رژیم از قدرت دریایی مقاومت فلسطین یا غافلگیری‌های آن در این زمینه هراس دارد.

در همین ارتباط، «یوغاف کارمل» تحلیلگر صهیونیست در کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، فرماندهی نیروی دریایی، عملیات خود را از عمق چند طبقه‌ای زیر زمین انجام می‌دهد و آنچه را که دقیقا در هنگام شروع جنگ غزه در سال ۲۰۲۱ رخ داد، به ذهن برمی‌گرداند.

وی افزود، حماس در آن زمان سعی کرد که با یک پهپاد، میدان گازی «تامار» به عنوان منبع اصلی گاز برای شبکه برق رژیم صهیونیستی را هدف بگیرد؛ حمله‌ای که نیروی دریایی رژیم اسرائیل با گنبد آهنین دفع کرد.

در ادامه این گزارش آمده، نگرانی صهیونیست‌ها  حاکی از آن است که تهدیدات موشکی نیروهای مقاومت در دریا به تهدیدی جدی برای اقتصاد رژیم صهیونیستی در دریا تبدیل شده بویژه زمانی که صحبت سکوهای گاز و وابسته بودن دو سوم تجارت خارجی اسرائیل به دریا به میان می‌آید.

این نویسنده صهیونیست افزود، با افزایش خطرات امنیتی، چشم‌ها همواره به سمت سواحل است و این سواحل از طریق نمایشگرهای غول‌پیکر تازه نصب شده که می‌توان هر ساحلی را در هر لحظه و مکانی دید، کنترل می‌شوند.

دیروز (دوشنبه) جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به جنایت‌های رژیم موقت صهیونیستی در مسجدالأقصی خواستار گسترش دایره درگیری و مقابله با این رژیم شد. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «معاریو» هفته جاری مدعی شد، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی برآورد کرده‌اند که حزب‌الله ۱۰۰ هزار موشک در انواع مختلف دارد.

این روزنامه افزود، تعداد موشک‌ها در زرادخانه موشکی حزب‌الله از زمان جنگ دوم علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ به صورت چشمگیری افزایش داشته و خطر برای جبهه داخلی رژیم اسرائیل بیشتر شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا