همدان

توجه به امر به معروف و معضلات فرهنگی تعارف‌بردار نیست

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در جمع فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با تاکید بر اهمیت امر به معروف و ترویج این مسئله در جامعه، اظهار کرد: از روز اول حضورم در همدان مسئله امر به معروف برای شخص بنده جزو مهمترین دغدغه‌ها بوده و هست.

وی با بیان اینکه اگر به حرف‌ها و عملکرد بنده نقدی وارد باشد، باید با صراحت لهجه گفته شود گفت: در رابطه با مشکلات امر به معروف و معضلات فرهنگی، اگر بخواهیم تعارف داشته باشیم مدیون خواهیم بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه به دلیل کوتاهی‌ها نباید فعالان این عرصه سست شوند بیان کرد: امر به معروف وظیفه شرعی همه ماست و باید در پیشگاه الهی پاسخگو بود و طرف حساب ما خداوند است نه مسئول و دبیر ستاد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولی نیز کوتاهی کرد ما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم بیان کرد: آنچه مهم است حرکت در مسیر رسیدن به اهداف و عدم غفلت از این فریضه است، نام شخص در این راه مطرح نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: اگر به دنبال نام حرکت کنیم و از مسئولیت اصلی غافل شویم، این هوای نفس است که بر ما حاکم می‌شود و دیگر نمی‌توانیم به درستی انجام وظیفه کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ستاد امر به معروف باید انجام کارهایی باشد که متولی ندارد گفت: بنده در جلسات مختلف با فعالان این عرصه درخواست ارائه طرح فرهنگی برای محیط‌های عمومی مثل خیابان بوعلی و بلوار ارم را ارائه کردم و باز هم این درخواست را مطرح می‌کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه رفتارها و اقدامات گذشته باید مورد تحلیل جامع‌ قرار گیرد اظهار کرد: نباید فضای جامعه به سمت دوقطبی پیش برود، بلکه فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های موجود می تواند تاثیرگذاری مطلوبی در عرصه امر به معروف باقی بگذارد.

وی تصریح کرد: در بحث حجاب و عفاف، پوشاک، معضلات فرهنگی و المان‌های تبلیغاتی در سطح شهر نیازمند همراهی همه فعالان است تا موفقیت حاصل شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام جمعه باید نقش پدری در جامعه داشته باشد، یادآور شد: اول کسی که باید با فساد مبارزه کند، پدر است و سیاست ما نیز بر این مسئله است اما باید فساد نیز ثابت شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه دبیر ستاد باید با نهادهای مختلف تعامل داشته باشد، گفت: ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌های حجت‌الاسلام مظاهری، امیدواریم دبیر جدید ستاد خلاهای موجود را پر کند و با نگاهی فرهنگی در عرصه مطالبه گری بیش از پیش فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا