اصفهان

توجه به کارت منزلت شهروندی تا تعیین تکلیف میدان امام علی در نطق این هفته اعضای شورای شهر

به گزارش یولن از اصفهان، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور صبح امروز در تذکری در شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان درگذشت هوادار سپاهان در هفته گذشته را تسلیت گفت و اظهار کرد: یکی از مشکلات آتی جامعه ما با توجه به ۳ برابر شدن نرخ رشد جمعیت سالمندان افزایش سالمندی در سطح ایران و شهر اصفهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اما نسبت به سالمندان باید از تعهد اخلاقی و اجتماعی به مسؤولیت حقوقی و الزامی برسیم که کارهای مختلفی می‌توان انجام داد که یکی از آن‌ها در ساختار، امکانات و سیاست‌ها شرایطی را برای فعالیت سالمندان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع فراهم شدن امکان فعالیت برای سالمندان در ابعاد مختلف از جمله در ساختمان‌ها، حمل و نقل، مشارکت اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی می‌توان فعالیت کرد.

مهروی‌پور خاطرنشان کرد: در شورای چهارم اتفاق نیکو و خوبی در خصوص رعایت کرامت انسانی، برقراری عدالت و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به ویژه سالمندان و معلولان اتفاق افتاد که صدور کارت منزلت شهروندی بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: گلایه‌هایی مبنی بر اینکه در دوره‌های قبلی نسبت به کارت منزلت شهروندی آن گونه که باید توجه نشده است وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی، چند تن از معاونان شهردار و فعالان و نخبگان و مؤثران و متولیان عرصه سالمندی، گفت: یکی از گلایه‌های مطرح شده شده در جلسه پرداخت ویژه به کارت منزلت شهروندی بود، رئیس شورا هم در نامه‌ای به شهردار درخواست بازنگری و بروزرسانی در راستای ارائه خدمات در قالب لایحه را داشته است.

مهروی‌پور از شهردار اصفهان و معاونانش خواست نگاه ویژه‌تری به کارت منزلت شهروندی داشته باشند و مطرح کرد: کارت منزلت قرار است حدود ۶ گروه را پوشش دهد یا دارای پوشش ویژه‌تر شود، چراکه سالمندان، معلولان، زنان بدسرپرست و بی سرپرست به این حمایت‌ها نیاز دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر از موضوع سالمندی صحبت می‌کنیم سالمند، کودک و نوجوان را در قالب یک خانواده می‌بینیم و این گونه نیست که اینها را از یکدیگر منفک بدانیم، سالمند یا به تعبیری فرد مسن رأس مهم خانواده بوده و احترامش واجب است.

لزوم استفاده از ظرفیت کمیته نظارتی مناطق در تعامل نظام‌مند با اعضای شورای شهر

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه در تذکر خود مطرح کرد: در ساختار کمیته نظارت بر مناطق شهرداری داریم که تبدیل شده به شورای حل اختلاف کسانی که با شهرداری به هر دلیل مسأله دارند و خود شهرداری هم خیلی اوقات در دیدارهای مردمی شهرداران می‌تواند موضوع را بررسی کند و کار پیش برود.

وی اضافه کرد: انتظار داشتیم ظرفیت کمیته نظارتی مناطق در تعامل نظام‌مند اعضای شورای شهر بر اساس تقویم زمانی در پایگاه‌های مردمی استفاده شود.

نباتی‌نژاد همچنین گفت: در بازدید از پروژه‌ها داوطلبان منطقه‌ای، محلی و مردمی می‌توانند در کنار اعضای شورای شهر از پروژه‌هایی که در منطقه در حال انجام است بازدید کنند که یک سطحی از سرمایه اجتماعی را در منطقه دارد و اهالی آن منطقه و محله می‌دانند هزینه‌ای که برای اداره شهر می‌دهند به کجا تخصیص داده می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: خواهش بنده این است که کمیته مشترکی بین روابط عمومی شهرداری و حوزه مدنظر در شورای شهر شکل بگیرد و موضوع را سامان بدهد.

اولویت شورای شهر ایجاد فرصت عادلانه برای مشارکت همه فعالان بخش خصوصی است

علی صالحی نیز اظهار داشت: حضور فعال بخش خصوصی در حوزه گردشگری و تعامل مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری با این بخش نشان می‌دهد که همه در کنار هم به دنبال توسعه این ظرفیت مهم شهر هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ما در کنار مدیریت شهری و بخش خصوص نیاز به  گفتمانی واحد برای بحث گردشگری داریم. اصفهان نیاز به مبالغه برای برخورداری و کم برخورداری ندارد چون که همین عوامل سبب سرمایه گریزی و گردشگرگریزی می‌شود باید از شهر هر آنچه که هست دفاع شود.

وی تصریح کرد: باید مدیریت شهری، بخش خصوصی و مردم و همه ذی نفعان، مزایای گردشگری و توسعه آن در اصفهان را بار دیگر مرور کند و تعیین تکلیف شود که اصفهان را چگونه می‌خواهیم همچنین باید در سطح ملی، استانی و شهری معرفی شود تا مزیت اصلی آن را تقویت کنیم.

صالحی تصریح کرد: کلانشهر اصفهان نیاز به چرخه واحد گردشگری دارد و باید همه در کنار هم، نقش خود را در حوزه گردشگری به خوبی ایفا کنیم و مدیریت شهری، مسئولان استانی، بخش خصوصی و مردم بر اساس نقشه راه از ظرفیت‌های موجود از جمله ظرفیت خواهرخوانده‌ها برای بازیابی به اقتصاد گردشگری استفاده کنند. اولویت شورای شهر ایجاد فرصت عادلانه برای مشارکت همه فعالان بخش خصوصی است.

میدان امام علی(ع) و برج جهان‌نما تعیین تکلیف شوند

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه به بیان تذکری در رابطه با میدان امام علی(ع) پرداخت و خطاب به شهردار و معاونانش بیان کرد: میدان امام علی به عنوان باقیات صالحات خود قرار دهید و مشکلات فی مابین کسانی که آنجا دچار تردید معاملاتی هستند را حل کنید و این تقریباً در میان افکار مردم شایع است، خود مسؤولان امر هم بعضاً نسبت به آنچه که اتفاق افتاده است تردید دارند.

وی تأکید کرد: مردم اصفهان مردم متدینی در حوزه اقتصاد هستند و اینها باورشان بر این است که احتمال شبهه‌هایی وجود دارد؛ در زمینه حل مسأله وضع موجود میدان امام علی(ع) و منطقه پیرامونی آن و مشکلات بافت فرسوده لازم است اقدامات لازم صورت گیرد.

نادرالاصلی با اشاره به مشکلات پیش آمده در اثر بارش باران در روزهای گذشته، تأکید کرد: البته پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه باید انجام گیرد تا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین تأکید کرد: مسأله جهان نما را هم به موضوع میدان امام علی(ع) باید اضافه کرد تا با حل این مسائل استفاده بهینه‌ای از ظرفیت آن صورت گیرد؛ در همین راستا از شهردار تقاضا دارم با تعیین کمیته‌ای نسبت به حل مشکلات میدان امام علی(ع) و برج جهان‌نما اقدام شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا