زنجان

توجه ویژه‌ای به موضوع عدالت محوری در حوزه بهداشت دارم

به گزارش خبرگزاری یولن از زنجان، محسن افشارچی در دیدار با اعضای سازمان نظام پزشکی استان با اشاره به اینکه در زمان حاضر به دلیل شرایط موجود و آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا عموم مردم حال خوبی ندارند، اظهار کرد: همه افرادی که توان دارند باید تلاش کنند تا همگان از این برهه حساس به سلامت عبور کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی بیش از گذشته نمود یافته است، اضافه کرد: مجموعه‌ای از عوامل موجب شده تا وضعیت زندگی مردم با مشکل مواجه شده و به عنوان استاندار این استان انرژی کاری خود را بر مبنای تولید ثروت و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان قرار داده‌ام.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسوولان استانی باید انرژی خود را بر رفع مشکلات مردم و رخداد اتفاقات خوب بگذارند، ادامه داد: سال‌های زیادی است که با نفت محوری در کشور زندگی کرده‌ایم، به طوری که تمامی ساز و کارهای زندگی و حتی فرهنگ کاری، بر مبنای این مهم قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون خواسته یا ناخواسته به چنین جایی رسیده‌ایم، اظهار داشت: حال می‌بینیم که ثروت غیرنفتی ذخیره نکرده‌ایم و دست اندرکاران نظام باید این جهت‌دهی را تغییر دهند و به نظر می‌رسد نشانه‌های خوبی از حرکت در این مسیر وجود دارد.

افشارچی با بیان اینکه کشورمان باید وابستگی نفتی را رها کند، گفت: بر این اساس اقتصاد باید به سمت مردمی شدن «اقتصاد آزاد» حرکت کند و آن چیزی که مهم است اینکه در صورت انجام چنین کاری ممکن است رضایت عامه جلب نشود.

مقام عالی استان با بیان اینکه رضایت عمومی وقتی جلب می‌شود که به سمت عدالت حرکت کنیم، اضافه کرد: معنای عدالت صرفا در حوزه اقتصاد نیست و همه شئون زندگی مردم را شامل می‌شود که یکی از حوزه ها نیز بخش بهداشت و درمان است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مهم عدالت در حوزه بهداشت و درمان اهمیت زیادی دارد، افزود: برای جلب رضایت عمومی در سیستم بهداشت و درمان این شاخص باید ارتقای معناداری یابد و در این میان مردم از زندگی حس بهتری به دست آورند و به عبارتی حال مردم خوب شود.

افشارچی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم و اینکه عموم مردم هنگام مراجعه به بیمارستان باید خدمات مورد نیاز را بصورت عادلانه دریافت کنند، اظهار داشت: وقتی سیستم درمان دلسوزانه به همه مردم خدمت لازم را در اقصی نقاط استان با امکانات درمانی مناسب ارائه کند می‌توان گفت در مسیر مورد نظر قرار گرفته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه به موضوع عدالت محوری در حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای دارم، گفت: کار من به عنوان مسوول، کارگشایی، تسهیل و همراهی است و در مقابل نیز سازمان نظام پزشکی استان شاخص های مد نظر را برای زیست بهتر مردم مورد توجه قرار دهد.

افشارچی، حوزه بهداشت و درمان و شهرداری ها را جزو ۲ دستگاه مهم در خدمت رسانی بهینه به مردم برشمرد و گفت: تمرکز در خدمت رسانی به گروه‌های هدف در مدت زمان کوتاهی آثار خوبی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش کنند، خاطرنشان کرد: باید تعریف متفاوتی از خدمت در نظام جمهوری اسلامی ارائه بدهیم تا بتوانیم با انجام اقدامات لازم آلام مردم را در شرایط نامطلوب کاهش دهیم.

گفتنی است؛ سازمان نظام پزشکی استان زنجان با ۱۷ عضو هیئت‌مدیره در قالب چندین معاونت و هیئت در حال فعالیت است، هیئت تجدید نظر و هیئت‌های بدوی یک و ۲ در قالب دادسرای انتظامی به شکوائیه همکاران پروانه‌دار سازمان رسیدگی کرده و معاونت‌ها نیز وظایف خود را ایفا می‌کنند.

در پایان این دیدار اعتبارنامه اعضای جدید نظام پزشکی استان با حضور استاندار زنجان اعطا شد.

انتهای پیام/۲۳۰۸


۲۰۲۱-۱۰-۲۴ ۱۸:۰۷:۴۶

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا