بین الملل

توصیه سازمان ملل به روسیه و اوکراین برای خویشتنداری

توصیه سازمان ملل به روسیه و اوکراین برای خویشتنداری

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، سخنگوی سازمان ملل متحد دوشنبه شب به وقت تهران همزمان با شدت گرفتن تنش بین روسیه و اوکراین، خواستار حداکثر خویشتنداری طرف‌های درگیر و حل مشکلات از طریق دیپلماسی شد.

سخنگوی سازمان ملل درباره آخرین تحولات اوکراین اظهار داشت:«ما بر درخواست خود برای توقف فوری خصومت‌ها، حداکثر خویشتنداری تاکید کرده و  از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از هرگونه اقدام و بیانیه‌ای که تنش‌ها را بیشتر می‌کند، پرهیز کنند. همه مسائل باید از طریق دیپلماسی حل شود.»

سخنگوی سازمان ملل درباره سرنوشت کارکنان این سازمان در اوکراین همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها گفت، در نتیجه وضعیت در حال تحول، اجازه جابجایی موقت برخی از کارکنان غیر ضروری و برخی افراد وابسته را داده‌ایم.

وی ادامه داد:«ما همه طرف‌های درگیر را تشویق می‌کنیم که از هرگونه تصمیم یا اقدام یکجانبه‌ای که می‌تواند تمامیت ارضی اوکراین را به خطر انداخته و اجرای توافق‌نامه‌های مینسک تایید شده توسط شورای امنیت در رابطه با وضعیت “دونتسک”  و “لوهانسک” را تضعیف می‌کند، خودداری کنند.»

کاخ کرملین  دوشنبه شب به وقت تهران خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان اعلام کرده که به زودی با امضای حکمی استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را برسمیت می‌شناسد.

بر اساس اعلام کرملین، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان از اقدام پوتین در به‌رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک ابراز نامیدی کردند، اما گفتند که آماده ادامه مذاکرات هستند.

در رویداد مرتبط دیگر، رسانه‌های روسیه از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف منطقه خودمختار لوهانسک در شرق اوکراین خبر دادند. خبرنگار شبکه الجزیره نیز از انفجارهای شدید در مناطق شمالی و غربی منطقه خودمختار دونتسک در شرق اوکراین خبر داد. ارتش اوکراین نیز مدعی شد که چهار نظامی این کشور در نتیجه گلوله باران‌هایی که از سوی افراد مسلح در دونباس روی داده،‌ مجروح شدند.

پیشتر نیروهای مسلح روسیه نیز گزارش داده بودند که به سمت یک «گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی» که قصد ورود غیرقانونی به روسیه را داشتند، شلیک کرده و پنج نظامی را کشته و خودروهای آن‌ها را منهدم کردند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا