بین الملل

توصیه مقام نظامی جمهوری آذربایجان به حفظ آمادگی رزمی

توصیه مقام نظامی جمهوری آذربایجان به حفظ آمادگی رزمی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رئیس ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان، روز شنبه به طور ناگهانی از یگان‌های مستقر در مناطق  «شوشا» و «هادروت» بازدید کرد و از میزان آمادگی رزمی نیروهای مستقر در این مناطق مطلع شد.

 به نوشته وبگاه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان،  ژنرال «کریم ولی اف» رئیس ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان در بازید از مناطق ذکر شده در خصوص افزایش هرچه بیشتر سطح رزمی، امور روحی  و روانی، حفظ انضباط نظامی وهمچنین مسائل پشتیبانی لجستیکی دستورات ویژه‌ای را به مسئولان مربوطه ارائه کرد.

وی شجاعت و دلاوری‌های نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در دوران جنگ با ارمنستان را ستود، عید نوروز را به نیروهای نظامی تبریک گفت و برای آن‌ها در خدمت آینده آرزوی موفقیت کرد.

این مقام عالی رتبه نظامی ارتش جمهوری آذربایجان در این دیدار دستورالعمل‌های مربوطه در خصوص افزایش بیشتر سطح توان رزمی یگان‌ها، ارتقای دانش و مهارت‌های ستاد فرماندهی، بررسی قابلیت‌های تسلیحاتی و تجهیزات،ادامه تمرینات در شرایط نزدیک به نبرد واقعی وهمچنین افزایش هوشیاری در طول تعطیلات نوروز را خواستار شد.

ارتش جمهوری آذربایجان این مناطق را در نبرد دوم قره باغ از تصرف ارمنستان خارج ساخت. پس از آن که مسکو توافق آتش‌بس را با میانجیگری انجام داد و به ۴۴ روز خصومت بین ارمنستان و  جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی پایان داد، نیروهای حافظ صلح روسی نوامبر گذشته در منطقه مستقر شدند. این دو کشور بارها همدیگر را به تخلف و نقض  آتش بس متهم کرده‌اند.

یک مقام ارمنستانی  در همین زمینه چندی قبل مدعی شد که جمهوری آذربایجان به طور عمدی ارتباط تلفن همراه و اینترنت را در قره باغ کوهستانی مختل می‌کند.

ارمنستان مدعی شد که پس از سفر رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به شهر شوشا، وسایل ارتباطی در قره باغ کوهستانی با اختلالات جدی مواجه هستند. این مشکل در مناطق واقع در مجاورت خط تماس به با جمهوری آذربایجان حادتر است و  در برخی از مناطق هیچ ارتباطی برقرار نیست.  

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا