سمنان

تولید حدود ۸۰ هزار تن جو در استان سمنان/ منابع لازم برای خرید محصول فراهم شد

تولید حدود ۸۰ هزار تن جو در استان سمنان/ منابع لازم برای خرید محصول فراهم شد

به گزارش یولن از سمنان، خدابخش عرب معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه منابع لازم برای خرید محصول جوی تولید استان سمنان فراهم شده است، اظهار کرد: در این استان در سال زراعی جاری حدود ۸۰ هزار تن جو تولید می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین بخشی از نهاده‌های دامی از محل تولید داخل استان سمنان برنامه‌ریزی لازم برای خرید حداقل ۳۵ هزار تن جو توسط تشکل‌های عشایری و دامی استان انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه منابع موردنیاز برای خرید ۳۵ هزار تن جو تولید این استان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده این اعتبار را بانک‌های ملی، کشاورزی، سپه و صنعت و معدن تأمین می‌کنند.

عرب با بیان اینکه بانک‌های ملی، کشاورزی، سپه، صنعت و معدن و همچنین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان منبع موردنیاز به برای خرید جو را تأمین می‌کنند، افزود: این بانک‌ها هرکدام ۱۰۰ میلیارد تومان را تقبل کرده‌اند تا به تشکل‌های عشایری و دامی استان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه از آنجایی که سرعت در فرآیند پرداخت این تسهیلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، درخواست کرد تا بانک‌های عامل در فرآیند پرداخت تسهیلات همچنین تأمین منابع مساعدت حداکثری را داشته باشند و در اخذ وثایق علاوه بر اخذ وثایق متعارف، وثیقه زیر کلید بردن انبارهای جو را نیز در دستور کار قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات با بازپرداخت یک‌ساله و در نظر است با حداکثر سهولت انجام شود، خاطرنشان کرد: اولویت این است تا جوی تولیدی از استان سمنان خارج نشود و از این رو در راستای مدیریت حفظ و نگهداری جوی تولیدی نیاز است تا کلیه عوامل مؤثر در این اقدام مشارکت حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا