کردستان

تولید ۵ تن شمش طلا در کردستان/ ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج، محمد دروه.وزمی ظهر امروز در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان در سنندج  افزود: تاکنون در این کارگروه هزار و ۳۲۲ مورد مطرح شده و ۲ هزار و ۲۸۵ مورد مصوبه داشته است و ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسه پرداخت ۷۹ میلیارد تسهیلات به ۹ طرح و واحد تولیدی  و ۱۵ میلیون تومان سرمایه ثابت و ۶۴ میلیارد تومان سرمایه در گردش  به تصویب رسید.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه این کارگروه وضعیت و علل رکود و‌توقف واحدهای تولیدی را بررسی می‌کند، بررسی مشکل چند پروژه گردشگری ( هتل لاله سنندج و هتل هاله بانه و طرح گردشگری دوکانان بانه ) و مشکلات نیروگاه مریوان با شرکت گاز و نیز مشکل ۲ واحد تولیدی راکد با بانک‌ها را از مباحث مورد بررسی این کارگروه عنوان کرد.

وی با اشاره به تعداد ۹۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان اظهارکرد: این واحدهای تولیدی تاکنون برای ۱۸ هزار نفر به صورت اسمی و ۱۴ هزار نفر اشتغال واقعی ایجاد کرده است.

دره‌وزمی افزود: هم اکنون تعداد ۱۷۷ واحد صنعتی گروه فلزی، ۱۰۶ واحد صنایع غذایی، ۲۹۵ واحد شیمیایی و سلولزی، ۴۶ واحد نساجی، ۳۲۲ واحد کانی غیرفلزی فعال در استان فعالیت دارند.

وی تولید پنج تن شمش طلا در استان، ۳۰۰ هزار تن پلی.اتیلین سبک در پتروشیمی سنندج ، ۵،۵ میلیون حلقه  لاستیک بارز که حدود ۲۵ درصد تولید لاستیک کشور را به خود اختصاص داده است، تولید سالانه سه میلیون مترمربع سرامیک در کارخانه کاشی کسری، تولید ۱،۵ میلیون تن کنستانتره سنگ آهن ( از بازار خام فروشی سنگ آهن جلوگیری کرده) ، تولید سالانه ۸۵۰ هزار دستگاه  لوازم خانگی، تولید ۷،۵ میلیون انواع لامپ led و چراغ، تولید پنج میلیارد نخ سیگار در کارخانه فراسازان توتون و آپادانا سقز، تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری، پنج هزار دستگاه تراکتور، تولید یک میلیون لیتر انواع نوشیدنی گازدار، ۴۳ هزار تن انواع لبنیات ، تولید ۷۰ میلیون لیتر آب معدنی و پروفیل pvc را از مهم‌ترین محصولات و تولیدات استان کردستان عنوان کرد.

حمایت از تولید اولویت کارگروه موانع تولید است

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: حمایت از تولید و کمک به سرمایه گذاری در استان اولویت کارگروه رفع موانع تولید است.

خالد جعفری بر توسعه سرمایه گذاری با هدف اشتغالزایی در استان و رفع مشکل بیکاری تاکید کرد.

وی مصوبات کارگروه را در سطح استان و ملی برای همه لازم الاجرا دانست و گفت: حضور همه مسولان در این جلسه ضروری است.

وی خواستار حمایت بانک.ها از واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد.

به گزارش خبرگزاری یولن ، شرکت، فن آوران کوره سولار، شرکت بهینه باز افق، شرکت سرزمین شادی آربابا، شرکت فولاد خشت نگین کردستان ، شرکت ذوب فلزات  فن صنعت غرب، هتل لاله سنندج و هتل هاله بانه  از طرح ها و واحدهای تولیدی بودند که در این جلسه مشکلات آنها مورد بحث و یررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا