کرمان

تکذیب مفقودی اکیپ ۲۷ نفره کوهنوردان در شهداد کرمان/نجات ۲ کوهنورد در دره سکنج

تکذیب مفقودی اکیپ ۲۷ نفره کوهنوردان در شهداد کرمان/نجات ۲ کوهنورد در دره سکنج

به گزارش یولن از کرمان، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان انتشار خبری مبنی بر گم شدن اکیپ ۲۷ نفره از کوهنوردان در منطقه کشوتیه شهداد به نقل از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان را تکذیب کرد.

در پی تماس تلفنی مردمی امروز صبح شنبه ۷ خردادماه جاری با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ با اعلام مفقود شدن اکیپی از کوهنوردان در منطقه شهداد؛ بلافاصله تیم امدادونجات پایگاه کویری نهبندان به محل حادثه اعزام شد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان کرمان در پی جستجوی نیروهای امدادی ۳ نفر از اکیپ کوهنوردان به امدادگران هلال احمر دسترسی پیدا می‌کنند و اعلام می‌کنند که در پی بازگشت از منطقه کوهستانی کشوتیه به‌دلیل مسدود بودن دامنه کوه، این اکیپ در صحت و سلامت از مسیر جایگزین در حال فرود به دامنه کوه هستند. اما به دلیل خاموش شدن و دسترس نبودن تلفن همراه نتوانستند به خانواده‌هایشان اطلاع دهند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان کرمان این اکیپ در صحت و سلامت در مسیر بازگشت به دامنه پایین کوه هستند و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در منطقه مذکور مستقر است.

۲۸ ساعت تلاش امدادگران هلال احمر کرمان برای نجات ۲ جوان کوهنورد 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۲۸ ساعته نیروهای امدادی این جمعیت برای نجات جان ۲ کوهنورد ۲۶ و ۲۳ ساله در ارتفاعات دره سکنج خبر داد. 

رضا فلاح بیان کرد: در پی تماس تلفنی ۲ کوهنورد در ظهر روز گذشته (جمعه مورخ ۶ خردادماه جاری) با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گیرکردن در ارتفاعات دره سکنج، بلافاصله تیم امدادونجات پایگاه کوهستان شهرستان کرمان به محل حادثه اعزام شد. 

وی با اشاره به اینکه این عملیات به مدت ۲۸ ساعت به طول انجامیده است، افزود: در ادامه این عملیات و در فواصل متوالی ۲ تیم از پایگاه های امدادونجات کوهستان کرمان و امدادونجات بین شهری ماهان به عنوان پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

فلاح با اشاره به اینکه در این عملیات ۱۵ نجاتگر و امدادگر حضور یافتند؛ خاطرنشان کرد: صعب‌العبور بودن ارتفاعات دره سکنج، عدم شناخت بومیان منطقه و نیروهای امدادی به منطقه کوهستانی و تاریکی هوا، این عملیات را سخت و نفس گیر کرده بود. 

وی تصریح کرد: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با چندین ساعت جستجو به این ۲ کوهنورد دسترسی پیدا کرده و پس از ایجاد شرایط ریکاوری (آب و تغذیه) به حادثه دیدگان شرایط را جهت فرود تثبیت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در این عملیات ۸ کارگاه فنی فرود جهت انتقال حادثه دیدگان ایجاد شده است، گفت: این ۲ جوان با وضعیت جسمانی سالم و حال عمومی خوب به دامنه کوه انتقال یافتند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا