چهارمحال و بختیاری

ثبت‌نام حدود ۴۰۰ کارگر چهارمحال و بختیاری در سامانه «کارگریاب»

ثبت‌نام حدود ۴۰۰ کارگر چهارمحال و بختیاری در سامانه «کارگریاب»

نورالله نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه اپلیکیشن کارگریاب از ۲۸ آذر ماه رونمایی شد، گفت: مرحله اول این اپلیکیشن یعنی ثبت‌نام کارگران در حال انجام است و در این مدت ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی استان ثبت‌نام کردند و مابقی افراد نیز به همت اعضای انجمن تا پایان سال عضو خواهند شد.

مسئول کانون انجمن‎‌های صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  استادکاران در مرحله دوم ثبت‌نام می‌کنند، افزود: قراردادها و شیوه‌نامه‌ها نیز در مرحله سوم در اپلیکیشن بارگذاری می‌شوند و فاز بعدی مربوط به کارفرمایان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح نیازمند کمک رسانه‌ها برای تبلیغات و آگاهی دادن به مردم و کارگران برای نصب و استفاده از اپلیکیشن است تا یک اطمینان خاطری برای کارگران فراهم شود.

نیکبخت بیان کرد: پشتیبانی و طراحی این برنامه بر عهده انجمن بوده و هیچ کدام از مراحل هزینه‌ای را برای جامعه هدف ندارد و کاملا رایگان است و تنها قدم آن ثبت‌نام در اپلیکیشن است.

مسئول کانون انجمن‎‌های صنفی کارگران ساختمانی استان با بیان اینکه کارگران برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به داشتن گوشی اندروید ندارند، گفت: کار ثبت‌نام را اعضای انجمن انجام می‌دهند و کارگر تنها یک معرفی از خود را در سامانه وارد می‌کنند و شخص جویای کارگر با شماره ثبت شده تماس می‌گیرد.

وی ادامه داد: حتی اگر شخص از طریق انجمن هم ثبت‌نام نکند می‌تواند از طریق کافی‌نت یا به کمک اعضای خانواده مراحل ثبت‌نام را انجام دهد.

نیکبخت اظهار داشت: ترس کارگران از اینکه ممکن است اجازه حضور در میدان‌های شهر را نداشته باشند طبیعی است زیراکه به این روش سنتی عادت کرده‌اند و تنها منبع درآمدیشان نیز از همین راه است اما راه‌اندازی این اپلیکیشن شأن و کرامت این افراد را حفظ می‌کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا