بین الملل

جانز هاپکینز: ۲۴۰۰ آمریکایی دیگر ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، آمار و ارقام‌های منتشر شده حاکی از آن است که آمار مبتلایان به «کووید-۱۹» و فوتی‌های مرتبط با این بیماری در ایالات متحده نه تنها روندی کاهشی نداشته است بلکه همچنان آمار روزانه مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور همچنان بالای ۲هزار نفر است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۲ هزار و ۳۵۷ مورد جدید، آمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۷۳۱ هزار و ۲۶۳ نفر افزایش یافت.

 

آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته دست‌کم ۸۱ هزار و ۲۳۸ مورد جدید به ویروس کرونا مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر آمریکا به ۴۵ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۹۰۷ نفر رسید.

 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌‌رسانی «ورلد اُ میترز» گزارش کرده است تاکنون دست‌کم ۴۶ میلیون و ۹۲ هزار و ۳۶۲ نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از آن میان ۷۵۱ هزار و ۸۱۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۴۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۲۴۵ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان چهار میلیون و ۹۲۱ هزار و ۹۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع ۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۱۹۲ دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده‌ است.ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که ایالت کالیفرنیا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در سراسر ایالات متحده به خود تخصیص داده است و ایالات تگزاس و فلوریدا نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

روند صعودی قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی است که تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا در سراسر این کشور تزریق شده است.

چندی پیش گزارشی درباره وضعیت بسیار بد شیوع کرونا در آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد با وجود امکانات متنوع پزشکی، شیوع کرونا تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته و با حدنصاب شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال‌های دور برابری می‌کند.

 آنفلوانزای اسپانیایی بیماری  مرگبار غیرمنتظره‌ای بود که خلال بهار ۱۹۱۸ تا تابستان ۱۹۱۹، ۵۰۰ میلیون نفر یک ‌سوم مردم جهان در سراسر جهان را مبتلا کرد و به گفته پژوهشگران، بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون انسان جان خود را از دست دادند که بیشتر از ‌شمار قربانیان مستقیم جنگ جهانی اول است. شمار مرگ و میر در آنفلوانزای اسپانیایی به شکل غیرمنتظره‌ای در جوانان بیشتر بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا