بین الملل

جانسون به لو دادن اسرار نظامی متهم شد

جانسون به لو دادن اسرار نظامی متهم شد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، یک مقام وزارت دفاع لهستان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس را به لو دادن اسرار نظامی متهم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، مشاور وزیر دفاع لهستان و یکی از فرماندهان یگان‌های چند ملیتی در اشغال عراق در مصاحبه‌ای گفت، جانسون با اشاره به تعلیم نیروهای اوکراینی در خارج از مرزهای اوکراین مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

این مقام نظامی لهستان گفت: «هنگامی که در مأموریت‌هایی در خارج از کشور بودیم، دشوار بود تصور کنیم که یکی از سیاست‌مداران درباره نقشه‌ها یا آموزش‌های نظامی در تلویزیون صبحت کند».

او با اشاره به اینکه جانسون «اسرار نظامی را برای روسیه افشا کرده است»، توضیح داد که «تمرینات، یک امر نظامی است و باید مخفی بماند. این مرد باید قبل از گفتن چنین چیزهایی، فکر کند».

فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان افزود، رفتار نخست‌وزیر انگلیس «شدیداً غیرمسئولانه بوده و چنین اظهاراتی می‌تواند به عواقب فاجعه باری منتج شود.

این مقام لهستانی افزود: «شاید آقای نخست‌وزیر این را نداند ولی چنین بیاناتی موفقیت تمام عملیات نظامی و همچنین ایمنی سربازان را به خطر می‌اندازد».

جانسون روز پنجشنبه پس از ورود به هند گفته بود: «ما در حال حاضر در حال آموزش کار با سامانه‌های دفاعی ضدهوایی به اوکراینی‌ها در لهستان هستیم و در واقع در انگلیس نیز در حال آموزش کار با خودروهای زرهی به آن‌ها هستیم». (جزئیات بیشتر)

دولت انگلیس از زمان شروع درگیری‌ها از اوکراین، کمک‌های نظامی و مالی متعددی به دولت کی‌یف رسانده و شخص جانسون نیز در خبری از پیش اعلام نشده به این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا