بین الملل

جانسون: هر هفته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کنیم

جانسون: هر هفته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کنیم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز شنبه مدعی شد که کشتار بوچا در اوکراین، اعتبار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را برای همیشه لکه دار کرد.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «ولودمیر زلنسکی» نخست وزیر اوکراین صحبت می‌کرد، افزود: «روس‌ها در محاسباتشان درباره اوکراین مرتکب اشتباه شدند».

جانسون در ادامه گفت: «گمان می‌کنیم که پوتین در حال حاضر فشارهای خود به دونباس و شرق اوکراین را افزایش خواهد داد».

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم».

زلنسکی نیز در این کنفرانس خبری گفت که هم اکنون زمان تحریم واردات انرژی از روسیه فرا رسیده است.

وی گفت: «به نقشی که لندن در مذاکرات صلح ایفا می‌کند،‌ اعتماد داریم و شهرهای ویران شده را بازسازی خواهیم کرد».

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری انگلیس شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که انگلیس قصد دارد ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی جدید به اوکراین ارسال کند.

نخست وزیر انگلیس روز شنبه در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر و با زلنسکی دیدار کرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و تمام تلاش خود را برای شعله‌ور تر کردن این جنگ به کار بسته است.

رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریعتر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد این در حالی است که لندن قدرتمندانه با هرگونه ایده برای امضای توافق صلح با روسیه به هر بهایی را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا