کهگیلویه و بویراحمد

جان تازه در رگ‌های بیمارستان اعصاب و روان یاسوج/ رایگان بودن خدمات بیماران سرطانی بیمارستان شهید رجایی

به گزارش یولن از یاسوج، بیمارستان شهید رجایی یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های شهر یاسوج و منشا خدمات زیادی به مردم بوده اما با افتتاح بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی از رونق بیمارستان کاسته شد و باید گفت به فراموشی سپرده شد.

یعقوب پرندوار رئیس بیمارستان شهید رجایی که حدود یکسالی است به این سمت منصوب شده امروز خبرنگاران را گرد هم جمع کرد تا به اقدامات صورت گرفته در این بیمارستان گزارشی به رسانه‌ها بدهد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران گذشته بیمارستان گفت: بیمارستان آموزشی درمانی شهید رجایی مشکلات زیرساختی در سه حوزه عمرانی،  تجهیزاتی  و منابع انسانی داشت که با کمک رئیس دانشگاه و نماینده مردم در مجلس تلاش کردیم بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج عنوان کرد: موتور ژنراتور بیمارستان مربوط به ۴۰ سال گذشته و فرسوده شده بود که با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان موتور ژنراتور جدید بیمارستان نصب شد.

وی با اشاره به انجام کارهایی مانند نصب موتورخانه و شوفاژ جدید، محوطه سازی برای بیماران اعصاب و روان خانم و آقا گفت: این بیمارستان  با ۲۳ تخت مصوب شروع به کار کرد و طی ۴ دهه اخیر هم همین تعداد بود اما سال گذشته با مجوز از وزارتخانه به ۵۲ تخت افزایش یافت و در حال حاضر سه بخش بستری زنان و مردان و بخش شیمی درمانی با ۶۰ تخت فعال است.

پرندوار با اشاره به راه‌اندازی بخش‌ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان گفت: رادتوپراپی نیاز اساسی  بیمارستان است اما از عهده ما خارج است، نیازی به رایزنی و تلاش مسئولان دانشگاه دارد تا بیماران مجبور نشوند برای درمان به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

وی در بخش دوم سخنان خود به وضعیت تجهیزاتی بیمارستان اشاره کرد و گفت: در گذشته بیمارستان زیر نظر بیمارستان امام سجاد و شهید بهشتی بود و هر وقت می‌خواستند از تجهیزات انبار این بیمارستان استفاده می‌کردند.

پرندوار در ادامه به رایگان بودن بخش سرطان این بیمارستان خبر داد و گفت: بیمارستان تا تاریخ ۱۴ مهر سال گذشته ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بدهی داشت که این رقم را طی یکسال اخیر به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رساندیم.

وی با اشاره به بهبود درآمد بیمارستان گفت: درآمد بیمارستان از ۳۸ و ۴۰ میلیون در ماه به ۳۸۰ میلیون افزایش دادیم که افزایش خدمات از جمله افزایش درآمد بیمارستان بود،ضمن اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خارج از درآمد بیمارستان از دانشگاه گرفتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه طی این یکسال تلاش کردم هزینه‌های اضافی بیمارستان را کاهش دهم افزود: تنها بیمارستان در کشور هستیم که مطالبه پرسنل به روز است.

وی با بیان اینکه بیمارستان اعصاب و روان یاسوج روی ریل خوبی قرار گرفته ، افزود: پروانه بیمارستان از حالت عمومی به تخصصی اعصاب و روان تغییر پیدا کرد، ضمن اینکه پرونده بیمارستان را از ساقط به درجه ۳ رساندیم.

رئیس بیمارستان شهید رجایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این بیمارستان بستری شدند و در ۶ ماهه سال جاری هم یک هزار و ۱۶۰ نفر از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شدند.سال گذشته یک هزار و ۶۷۲ نفر و در ۶ ماه امسال ۷۴۲ نفر از خدمات شیمی درمانی بیمارستان استفاده کردند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا