همدان

جبهه فرهنگی باید منسجم و سریع اقدام کند/ شناسایی کنش‌گران فرهنگی و توانمندسازی مجموعه‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، حجت‌الاسلام مهدی جوادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز ۱۹ آبان و بیانات رهبر انقلاب در در دیدار با جمعی از اعضای قرارگاه فرهنگی رسانه‌ای قرب بقیه‌الله(عج) اظهار کرد: رهبر انقلاب از سال ۱۳۵۳ مبانی معرفتی خود در زمینه اسلام انقلابی را بیان کردند که تئوری ایشان در طرح کلی اندیشه‌ها به چاپ رسیده و افق جدیدی در این زمینه ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه عصاره مطالب ایشان در سال ۱۳۷۳ در کتابی تحت عنوان «دغدغه‌های فرهنگی» منتشر شد عنوان کرد: کلید واژه اصلی کتاب این بود که باید به مردم میدان داده شود و موانع مشارکتی از سر راه آنها برداشته شود که یکی از اصلی‌ترین موانع تصدی‌گری حاکمان و دولتمردان هستند.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مردم در عرصه‌هایی که می‌توانند باید ورود کرده و موظف هستند موضوعات را عملیاتی کنند، گفت: بعد از دفاع مقدس، دولتی شدن بسیاری از فعالیت‌ها مانع حضور مردم در این عرصه‌ها شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید میدان‌دار باشند بیان کرد: یکی از  نگرانی‌های رهبری کم‌توجهی به مسائل فرهنگی است به طوری که در بسیاری از موارد می‌فرمایند اگر دشمنان عربی، صهیونیستی و بلاد کفر در برابر ملت ایران ید واحده شده و جبهه تشکیل داده‌اند ما نیز باید در برابر آنها جبهه‌های فرهنگی و اجتماعی قدرتمند و مردمی داشته باشیم.

جوادی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تشکیل جبهه فرهنگی را حرکتی عظیم و کاری مبارک می‌دانند افزود: باید طی سال‌های گذشته این جبهه تشکیل می‌شد هرچند در طول این سال‌ها نیز کسانی که مسوول شدند برای تشکیل جبهه نتوانستند موفق باشند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند؛ قطعا آفت‌شناسی جزو واجب‌ترین کارهاست افزود: رهبر انقلاب تاکید دارند اینکه چرا مسوولان گذشته نتوانستند در تشکیل جبهه فرهنگی موفق باشند را پیدا کنید تا شما دچار آفت نشوید.

ضرورت تولید ادبیات فعالیت‌های فرهنگی

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه مجموع مردم کشور ما اندیشه‌ورز هستند افزود: ما نمی‌توانیم با کارهای سطحی برای کار عمیق فرهنگی مردم را بسیج کنیم بنابراین باید ابتدا اولویت‌سنجی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دیگر برای ایجاد امنیت کشور و رشد آن باید به ابعاد جنگ نرم توجه کرد افزود: برای نمونه ناو آمریکا در جنگ سخت نتوانست به مرز آبی ما وارد شود و ما قهرمان میدان بودیم اما همان ناو در گوشه منازل و در تلفن همراه کودکان و نوجوانان ورود می‌کند و این وضعیت ما در جنگ نرم است.

جوادی با طرح این سوال که امروز نهادهای فرهنگی چون ارشاد، تبلیغات، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کجا هستند؟ بیان کرد: جبهه فرهنگی جبهه مردمی بوده و مربوط به ستاد و افراد نیست بنابراین وظیفه اصلی ما این است که قطعات پازل مردمی بر اساس فکر درست چیده شود.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب اکنون باید مردم آتش به اختیار باشند اما منضبط، عقلانی و سریع کار شود گفت: ستاد استانی قرارگاه به صورت خودجوش فعال است و دست یاری به سوی مردم دراز می‌کند اما در این زمینه به لحاظ مالی نیازمند نیستیم بلکه همان نیازی که جامعه دارد را داریم.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه ما از سازمانی شدن منع شده‌ایم و در این زمینه حضرت آقا نیز فرمودند «قرار نیست سازمانی شوید، بنشینید فکر تولید کنید» افزود: ما به دنبال این هستیم که ادبیات ویرایش تولید فعالیت‌های فرهنگی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی جبهه فرهنگی نیست بلکه ستادی است مسیری را رقم بزند که نتیجه آن کنش جبهه‌ای در استان همدان شود افزود: برای این منظور تقاضامندیم مردم در هر قشری هستند بساط گفت وگوی فرهنگی و اجتماعی را باز کنند و کرسی‌های آزاداندیشی را تشکیل دهند.

جوادی یکی از فعالیت‌های قرارگاه را شناخت وضعیت کنشگران استان دانست و گفت: ابتدا باید شناخت کلی از کنشگران و فعالان فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم تا بدانیم در چه زمینه‌ای قرار است کار کنیم.

وی با بیان اینکه باید مجموعه‌هایی که بر اساس موضوع واحدی دور هم جمع شده‌اند را شناسایی کنیم تصریح کرد: باید ابتدا راهکار تناسب بین کنش‌ها را بشناسیم تا عرصه منظم و منضبطی ایجاد شود و تولیدکنندگان به عرضه تولیدات فرهنگی و اجتماعی خود مبادرت کنند.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه ما کنش‌گر زیاد داریم ولی منضبط‌کننده نداریم افزود: ما در قرارگاه با شناسایی کنش‌گران و مجموعه‌های مردمی آنها را توانمندسازی می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا