فرهنگ و هنر

جدیدترین رکوردهای ایران را در این کتاب بخوانید

جدیدترین رکوردهای ایران را در این کتاب بخوانید

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبری توانا، کتاب رکوردهای ایران ۱۴۰۰ در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

هادی رضایی، رئیس کمیته ثبت رکوردهای ملی ایران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری توانا با بیان اینکه در دنیا ثبت رکوردها فقط با مؤسسه گینس است، گفت: گینس در ایران نمایندگی ندارد. به همین دلیل ما برای ثبت رکورد در گینس با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما ترین‌های ورزشی و غیرورزشی ایران مثل بلندترین برج ایران و بلندترین پرچم را ثبت کردیم، افزود: در ایران خلایی در این زمینه وجود داشت و ضروری بود که ترین‌های ایران، شناسایی، دسته بندی و ثبت شوند.

رئیس کمیته ثبت رکوردهای ایران با بیان این که این کمیته از دو وزارتخانه ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارد، تصریح کرد:کتاب رکوردهای ایران دارای ۱۸ فصل است که ۱۷ فصل آن شامل رکوردهای ورزشی، فرهنگی و هنری است. البته برخی رکوردارهای موجود به صورت گروهی است به طور مثال یک هزار و ۶۰۰ نفر همزمان طناب زدند.

وی از ثبت رکوردارها توسط ایرانیان استقبال کرد و گفت: جلد اول کتاب به چاپ رسیده است و پایان سال جاری جلد دوم کتاب منتشر خواهد شد و اردیبهشت سال آینده با جلد دوم در نمایشگاه خواهیم بود. این کتاب از سال ۹۱ تا ۹۹ حدود ۷۰۰ رکورد ایرانیان را ثبت کرده که با قیمت ۴۹۰ هزار تومان با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا