بین الملل

جراحت ۱۶۳ فلسطینیِ معترض به راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها

جراحت ۱۶۳ فلسطینیِ معترض به راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به معترضان فلسطینی در بیت‌المقدس و اطراف مسجدالاقصی حداقل ۱۶۳ نفر مجروح شده که تعدادی از این مجروحیت‌ها با اصابت گلوله بوده است. 

براساس گزارش شبکه الجزیره، هلال احمر فلسطین گفته، تیم‌های امدادی ما در روز یک شنبه با ۱۶۳ مجروح فلسطینی در شهر قدیمی بیت‌المقدس برخورد کرده‌اند که حداقل ۲۰ از آن‌ها با گلوله واقعی مجروح شده‌اند.

مسجدالاقصی از ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه همزمان با یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و برگزاری مراسم موسوم به راهپیمایی پرچم شاهد تنش بود.

این در حالیست که منابع رسانه‌ای صهیونیست می‌گویند که درگیری‌ها در ۱۲ منطقه کرانه باختری همچنان ادامه دارد.

بیش از یک هزار شهرک‌نشین صهیونیست امروز با پشتیبانی نظامیان صهیونیست وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند و انجام آداب تلمودی و اقدامات تحریک‌آمیز حرمت قبله نخست مسلمانان را زیر پا گذاشتند.

در همین راستا هزاران شهرک نشینان صهیونیست عصر امروز در محله باب العامود در بخش قدیمی قدس راهپیمایی ادعایی موسوم به راهپیمایی پرچم برگزار کردند که به درگیری با فلسطینیان منجر شد.

نشریه تایمز اسرائیل گزارش داد که تعدادی از جوانان اسرائیلی که در راهپیمایی پرچم حضور پیدا کرده بودند در نزدیکی باب الدمشق بخش قدیمی شهر قدس، شعار «مرگ بر اعراب» سر دادند و همچنین گفته میشود به پیامبر عظیم‌الشان اسلام توهین کردند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شامگاه یکشنبه هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌های نژادپرست و حمله اشغالگران قدس به مردم و مدافعان قبله اول مسلمانان را به شدت محکوم  و تاکید کرد: بیت‌المقدس یکپارچه پایتخت همیشگی فلسطین، من البحر الی النهر است.

خطیب‌زاده ضمن تجلیل از پایداری و مقاومت مردم فلسطین و مدافعان قدس، نسبت به ماجراجویی‌های جدید و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها هشدار داده و با یادآوری آرمان قدس به عنوان اولویت اول جهان اسلام اظهار داشت، وظیفه همه آزادگان جهان به‌ویژه مردم و کشورهای اسلامی است تا نسبت به دفاع همه‌جانبه از بیت‌المقدس و مقابله با رژیم آپارتاید صهیونیستی، به صورت متحد عمل کنند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا