کردستان

جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کردستان است

به گزارش خبرگزاری یولن از مریوان، عبید رستمی پیش از ظهر امروز در اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: تلطیف فضای روانی و ایجاد شور و نشاط از کارکردهای جشنواره تئاتر خیابانی است که به نظر می‌رسد تئاتر خیابانی مریوان این رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی استان است.

وی تلاش و حمایت در زمینه تامین اعتبار برگزاری این جشنواره را ستود و گفت: در شرایطی که جذب اعتبار برای پروژه‌های عمرانی کار سختی است ولی مسوولان استان سعی کردند حوزه فرهنگ و هنر را مورد توجه ویژه قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اداره کل هنرهای نمایشی حقیقتا پای کار بودند و اجازه ندادند این جشنواره برگزار نشود.

وی به استقبال بسیار خوب مردم مریوان از این جشنواره که بعد از دو سال وقفه و در شرایط کرونایی برگزار شد تقدیر کرد و افزود: ما هر جایی که در فضای مجازی عکس‌های جشنواره را می‌بینیم، بیانگر استقبال باشکوه مردم مریوان از این جشنواره است.

رستمی افزود: مردم مریوان با این همراهی ثابت کرده‌اند دوستدار هنر هستند و نشان دادند سزاوار لقب استان هنر و فرهنگ را داریم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش ضمن گرامیداشت یاد علی‌اصغر حسینی و ساشا، از ارسال  ۲۰۷ اثر نمایشی به دبیرخانه پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، ۴۰ اثر از این ۲۰۷ اثر به بخش جشنواره راه ‍یافت و دو کارگاه آموزشی هم به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

تئاتر خیابانی با زندگی مریوانی‌ها عجین شده است

شهردار مریوان نیز در این مراسم اظهار کرد: تئاتر خیابانی با زندگی مریوانی‌ها عجین شده و مردم این شهر تئاتر را کاملا درک می‌کنند و به فرهنگ خود تبدیل کرده‌اند.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: تلاش زیادی طی این چند روز برای برگزاری جشنواره کشیده شده است که از بانیان این کار تقدیر می‌کنم.

وی توسعه زیرساخت‌ها در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدواریم با تلاش همه مجموعه‌ها پلاتوی مریوان در آینده نزدیک افتتاح شود.

 قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: کمک به حفظ زریوار به عنوان نگین غرب کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم در آن نیازمند حمایت‌های استانی است.

وی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های نمایشی در زریوار برای کمک به اجرای برنامه‌ها در سال‌های بعدی از دیگر نیازها در این شهرستان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا