فرهنگ و هنر

جشنواره زوریخ از تاد هینز تجلیل می‌کند/ حضور ۳ چهره هالیوودی

جشنواره زوریخ از تاد هینز تجلیل می‌کند/ حضور ۳ چهره هالیوودی

نوزدهمین جشنواره فیلم زوریخ با حضور تعداد زیادی از چهره‌های درجه یک قصد دارد یک رویداد پرستاره باشد.

در همین حال تاد هینز کارگردان با جایزه ادای احترام از سوی جشنواره تجلیل می‌شود و هم‌زمان جدیدترین فیلمش یعنی «می دسامبر» را به نمایش می‌گذارد. این جایزه پیش از این به چهره‌هایی چون پائولو سورنتینو، ویم وندرس، اولیویه آسایاس، کلر دنی، مایکل هانکه، الیور استون، مایون و لوکا گوادانینو اهدا شده است.

کریستین یونگن مدیر جشنواره بزرگداشت این استاد سینما را یک افتخار واقعی خواند و گفت: تاد هینز به خاطر میزانسن‌های زیبا و توانایی‌اش در گرفتن بهترین بازی‌ها از بازیگران مشهور است.

تاد هینز که اولین فیلمش فیلم ترسناک «سم» در سال ۱۹۹۱ بود، سال ۲۰۰۲ فیلم تحسین شدهٔ «دور از بهشت» با بازی جولین مور را نویسندگی و کارگردانی کرد و نامزدی گلدن گلوب بهترین و اسکار را کسب کرد. «من آنجا نیستم» در سال ۲۰۰۷ با بازی کیت بلانشت، کریستین بیل و هیث لجر، «کارول» در سال ۲۰۱۵ با بازی کیت بلانشت و رونی مارا و «آب‌های تیره» در سال ۲۰۱۹ از دیگر فیلم‌های وی هستند. ‌

همچنین ایتن هاوک برای ارایه فیلم «گربه وحشی» که کارگردان آن بوده در این جشنواره حضور خواهد داشت و جسیکا چستین هم جایزه آیکون طلایی و دایان کروگر جایزه چشم طلایی جشنواره را دریافت خواهند کرد.

فیلم‌های بخش رقابتی فیلم‌های اول، دوم و سوم نیز شامل «آما گلوریا»، «انیا»، «بازی جوانمردانه»، «زن»، «زخم تردید»، «تسخیر»، «مندوب»، «میلک»، «آهسته»، «دزدیده شده»، «هیپنوتیزم»، «چمدان قرمز» و «واروارا» هستند که برای دریافت جایزه نقدی ۲۵ هزار فرانکی سوییس (۲۸ هزار دلاری) رقابت می‌کنند.

در بخش رقابتی فوکوس هم فیلم‌های بلند و مستند از آلمان، اتریش و سوییس نمایش داده می‌شوند. امسال ۶ فیلم اولین نمایش جهانی خود را در این بخش تجربه می‌کنند که شامل ۴ فیلم سوییسی از جمله «راندن» ساخته پیت بامگارتنر و فیلم جاده‌ای «بازگشت به اسکندریه» ساخته تامر روگلی ساکن زوریخ است که نادین لباکی و فانی آردانت در آن بازی می‌کنند و مخاطب را با خود به خانه دوم کارگردان یعنی مصر می‌برد.

در مجموع جشنواره ۲۰۲۳ با نمایش ۱۴۸ فیلم، ۵۲ نمایش جهانی و اروپایی، ۵۲ اثر اول و ۱۸ فیلم سوییسی شکل می‌گیرد.

به گفته مدیر جشنواره جسیکا چستین، ایتن هاوک و تاد هینز شخصاً در جشنواره حاضر خواهند بود.

۵۷۵۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا