بین الملل

جعل عنوان “خبرگزاری فارس” در خبر کشته شدن “باقر باقراف”

جعل عنوان “خبرگزاری فارس” در خبر کشته شدن “باقر باقراف”

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای یولن؛ متعاقب کشته شدن “محمدباقر محمدباقراف” یکی از رهبران غیر رسمی «بدخشان» تاجیکستان طی هفته گذشته در منطقه خاروغ مرکز این استان، کلیپی در فضای مجازی با مضمون این خبر منتشر شد که عنوان یولن در بالای آن به چشم می‌خورد.

فارغ از نوع ادبیات بکار رفته در تدوین این کلیپ، جعل ناشیانه عنوان و برند یولن نیز در این خبر کاملا مشهود است.

یولن ضمن تکذیب تدوین و انتشار این خبر بر روی تمام خروجی‌های خود، حق پیگیری حقوقی و قضایی برای احقاق حق خود و مجازات عاملان انتشار این کلیپ جعلی را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش فارس، هفته گذشته رسانه‌های منطقه از کشته شدن «محمدباقر محمدباقراف» یکی از رهبران غیر رسمی بدخشان تاجیکستان خبر دادند. وی در واقع یکی از فرماندهان سابق مخالف دولت تاجیکستان و از رهبران غیر رسمی این منطقه است.

بخش مطبوعاتی پلیس استان مختار کوهستان بدخشان، ضمن نام بردن از محمدباقراف به عنوان “سرکرده گروه جنایی منطقه” طی اطلاعیه‌ای ادعا کرده بود: «در ساعت ۱۷.۳۰ دقیقه روز ۲۲ می در شهر «خاروغ» در محله «خاروغ بالا» بر اثر درگیری داخلی «محمدباقر محمدباقراف» سرکرده گروه جنایی منطقه «بر خاروغ» کشته شد. درباره این حادثه دادستانی استان بدخشان در حال انجام تحقیقات مقدماتی است.»

در مورد این اتفاق جزئیات بیشتری اعلام نشد.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد مرگ محمدباقراف دیدگاه‌های دیگری مطرح کرده و معتقد بودند وی به ضرب گلوله تک تیرانداز کشته شده است.

محمدباقراف که یکی از فرماندهان سابق اتحاد مخالفان دولت تاجیکستان در جنگ داخلی آن کشور بود. پس از امضای موافقتنامه صلح میان دولت تاجیکستان و اتحاد مخالفان در سال ۱۹۹۷ میلادی به عنوان فرمانده پاسگاه مرزی «مرغاب» در استان بدخشان منصوب و طی چند سال این مسئولیت را بر عهده داشت.  

کارشناسان معتقدند وضعیت سیاسی و امنیتی بدخشان تاجیکستان تقریبا از آبان ماه سال گذشته تاکنون به دلائل مختلف داخلی و خارجی متشنج و پیچیده گردیده است.

کارشناسان مذکور وضعیت افغانستان و به ویژه مناسبات دولت تاجیکستان با آن کشور و درگیریهای مرزی بین «دوشنبه» و «بیشکک» از یک سو و برخی مسائل داخلی را در این پیچیدگی موثر می‌دانند.

جعل عنوان "یولن" در خبر کشته شدن "باقر باقراف"

انتهای پیام/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا