سمنان

جمع‌آوری بیش از ۲.۳ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره در سمنان

جمع‌آوری بیش از ۲.۳ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره در سمنان

به گزارش یولن از سمنان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان سمنان، علی بحیرایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: بر اساس گزارش اولیه تاکنون بیش از دو میلیارد و ۳۲۹ میلیون تومان فطریه و کفاره مردم استان سمنان در جهت کمک به خانوارهای نیازمند و مددجویان تحت حمایت در پایگاه‌های این نهاد جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: نخستین مرحله زکات فطریه جمع‌آوری شده به حساب خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان  با بیان اینکه بر اساس قانون زکات کشور مسؤولیت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، افزود: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

بحیرایی گفت: در روز عید سعید فطر ۵۱۸ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره شامل  پایگاه توسط امداد و مراکز نیکوکاری  پایگاه سایر مؤسسات خیریه در مصلی‌ها، میادین و معابر، مراکز نیکوکاری، روستاهای استان سمنان مسؤولیت جمع‌آوری فطریه و کفارات روزه‌داران را برعهده داشتند.

 وی خاطرنشان کرد: از مجموع زکات و کفارت در استان سمنان، یک میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان زکات فطره عام، ۱۸۷ میلیون تومان فطریه سادات و ۵۶۷ میلیون تومان کفاره غیرعمد و عمد را شامل شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا