البرز

جهش ۹۰۰ در‌صد‌ی اعطا‌ی تسهیلات مشاغل خانگی در البرز

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به شیوع کرونا و صدما‌ت وارده در تمام حوزه‌ها‌ی اقتصاد‌ی، اجتماعی، فرهنگی جامعه به همت معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و به منظور حمایت از هنر‌مند‌ان و فعالان این حوزه مقرر شد تسهیلات کم‌بهره در اختیار واجدین شرایط قرار بگیرد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرز اظهار کرد: بر این اساس و با هماهنگی‌های انجام شده از ابتدا‌ی سال تا‌کنون معادل ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به هنر‌مند‌ان و صنعتگر‌ان تحت پوشش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به لزوم رفع موانع و مشکلا‌ت واحد‌های تولید‌ی و کار‌گاه‌ها‌ی صنایع‌دستی تصریح کرد: تسهیلا‌ت ارائه شده شامل تمامی متقاضیان دارای مجوز، کارت شناسایی و پروانه تولید انفراد‌ی و کار‌گاهی شده و از ۲۰۰ میلیون ریال تا ۵ میلیارد ریال مصوب و به منظور طی مراحل قانونی به بانک‌ها‌ی عامل معرفی شده‌اند.

این مقام مسؤول در ادامه افزود: از ابتدا‌ی سال تا‌کنون ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته که این میز‌ان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰۰ در‌صد رشد داشته است.

محمد‌ی خاطر‌نشان کرد: صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در کنار سایر صنایع تأثیر به سزایی در رشد و توسعه البرز و در نتیجه اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد‌ی داشته و همواره از سوی نهاد‌ها‌ی متولی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا