یزد

جوکار: وحدت سران قوا مردم را به آینده امیدوارتر و اعتماد به مسئولان را افزایش می‌دهد

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اهمیت وحدت رویه و انسجام ملی در توسعه همه جانبه کشور اظهار کرد: برابر قانون اساسی هر یک از قوا وظایفی مشخص به عهده دارند که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود تعهدات خود در محدوده رسالت‌های تعیین شده اجرایی کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی، قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون در کشور و همچنین مدیریت مسائل قضایی و برنامه ریزی برای پیشبرد امور کشور از جمله وظایف قوای مجریه، مقننه و قضاییه در کشور است که هر کدام در جای خود نقشی اثرگذار و اجتناب ناپذیر در کشور ایفا می‌کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس جزیره‌ای عمل کردن را آفت مدیریت در تمام سطوح دانست و گفت: سران قوا باید با توجه به اصل موضوع استقلال در امور مربوط به هر قوه با همدیگر هماهنگ و نسبت به برنامه ریزی برای اهداف کلان کشور اقدام کنند.

جوکار تعامل و وحدت رویه سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه را موثرترین راهکار برای توسعه همه جانبه کشور عنوان و تصریح کرد: تعامل بین سران قوا یکی از مهمترین عوامل برای ایجاد محیطی آرام و وحدت آفرین در کشور است که در نهایت منجر به دستاوردهای بزرگ و دشمن شکن می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رفتار وحدت آمیز می تواند در عمق جامعه نیز تأثیر بسزایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و وحدت رویه بین قوا مردم را نسبت به آینده امیدوارتر و اعتماد مردم به مسئولان را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که لازم است مسئولان و به ویژه سران قوا با تعامل پیشبرد اهداف کلان کشور را متناسب با برنامه‌های پنج ساله و غیره در دستور داشته باشند، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری باید همیشه سرلوحه و ملاک عمل سران قوا در جمهوری اسلامی ایران قرار داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور امنیت روحی روانی و توسعه اقتصادی کشور را از جمله ثمره‌های تعامل و هم‌افزایی بین مسئولان ارشد نظام دانست و بیان کرد: مردم ولایت مدار ایران اسلامی همیشه پشتوانه ای محکم و با اراده برای مسئولان جهادی و انقلابی بوده و هستند.

انتهای پیام/الف/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا