فرهنگ و هنر

حاج قاسم و اندیشمندان داخلی و خارجی/ مکتب شهید سلیمانی بهترین مصداق انسان کامل است

حاج قاسم و اندیشمندان داخلی و خارجی/ مکتب شهید سلیمانی بهترین مصداق انسان کامل است

به گزارش یولن، روز چهارشنبه ۴ اسفندماه، در جلسه پایانی سومین کنفرانس بین‌المللی «مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی» که با تلاش «مجمع جهانی صلح اسلامی»  از ۳۰ بهمن‌ماه در تهران آغاز به کار کرده بود، گروه دیگری از چهره‌های فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی ایرانی و خارجی، درباره سردار شهید قاسم سلیمانی سخن گفتند.

حاج قاسم و اندیشمندان داخلی و خارجی/ مکتب شهید سلیمانی بهترین مصداق انسان کامل است

مکتب شهید سلیمانی بهترین مصداق مکتب انسان کامل است

 علی خندق آبادی، عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی در سخنان خود گفت: مکتب شهید سلیمانی شگفت‌انگیز بود زیرا توانست ساختاری از سبک زندگی بدیع در عصر ما ایجاد کند تا به اهداف معنوی برسیم. علاوه بر این، او یک شخصیت پارآسیاسی بود که جنبه‌های سیاسی نتوانست او را در طول زندگی تحت تاثیر قرار دهد. همه او را حتی ابرقدرت‌ها و دشمنانش تحسین خواهند کرد. مکتب شهید سلیمانی بهترین درس برای پیروی از مکتب انسان کامل است.

 سکوت مجامع حقوقی بین‌المللی نسبت به ترور سردار سلیمانی تاسف‌بار است

فوزیه شاهد، فعال رسانه و خبرنگار پاکستانی،گفت: سردار سلیمانی مهمان دولت عراق بود و ترور وی جرمی سنگین‌تر از زیر پا گذاشتن مرزهاست. شخص ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا خودش اعلام کرد که این ترور به دستور او صورت گرفته است. بنابراین عامل جنایت معلوم است اما وقتی پای آمریکا به میان می‌آید مجامع حقوقی بین‌المللی  سکوت می‌کنند که واقعاً تاسف بار است.

 ترور شهید سلیمانی حمله به اقتدار و استقلال عراق بود

ناصر شیرازی، معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین تاکید کرد: سردار سلیمانی مهمان دولت عراق و ابومهدی المهندس شهروند عراق و فرمانده نیروی قانونی نظامی بود. جنایت ترور این دو فرمانده نظامی نه فقط ترور دو فرد، بلکه حمله به اقتدار و استقلال عراق بود.

 شهید سلیمانی مصداق اصحاب رسول خدا (ص) در سوره «فتح» بود

شبیر حسنعلی، تحلیلگر سیاسی و اسلام شناس مقیم انگلستان، گفت: افرادی مانند حاج قاسم، مصداق اصحاب رسول خدا (ص) هستند. خداوند در آیه ۲۹ سوره مبارک «فتح» می فرماید: «محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند؛ پیوسته آنها را در حال رکوع و سجود می‌بینی در حالی که همواره فضل خدا و رضای او را می‌طلبند…..» شهادت حاج قاسم بسیار دردناک بود و دل ما را رنجور کرد اما در مکتب الهی مقاومت، می‌دانیم که این شهید پیروزی بزرگی را به دست آورده و به فیضی دست یافته است که خداوند متعال تنها به افرادی خاص عطا می کند.

 فرماندهی شهید سلیمانی تئوری حیات درازمدت داعش را باطل کرد

سید محمد عباس رضوی، استاد دانشگاه بمبئی گفت: آمریکا و هم پیمانانش می‌گفتند که سی سال طول می‌کشد که داعش از این منطقه بیرون برود. جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از گروه‌های مقاومت در منطقه آغاز کرد و با محوریت شهید سلیمانی و متحد کردن قبایل و مذاهب به عنوان راهبرد برای مقابله با دشمن این تئوری آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را برهم زد و داعش را در مدت زمان کوتاهی شکست داد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا