خراسان رضوی

حاشیه‌های ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد؛ از ادعای خرج بودجه در برج سفید تا منقضی شدن اعتبار ۲۵۰ میلیاردی!

به گزارش یولن از مشهد، از قدیم به ما این حقیقت را گفته‌اند که حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند؛ حوادث را تنها می‌شود پیشگیری یا در نطفه خفه کرد تا آثار مخرب آن کمتر و کمتر شود.

برای حوادثی مانند بیماری، زلزله، تصادف، آتش سوزی یا یک حمله قلبی و حوادثی از این قبیل همواره نزدیکی بیمارستان به محل حادثه نعمتی تسکین دهنده به شمار می‌رود که ساکنان منطقه شهید رجایی از مناطق حاشیه شهر مشهد از آن محرومند.

ساکنان این شهرک در میان این رنج‌ها چند سالی است به امید ساخت بیمارستان به رد آن کلنگ در زمین خالی آستان قدس رضوی واقع در حاشیه بلوار حر چشم دوخته‌اند.

وقتی وارد این زمین شدم ابتدا تصور کردم یک زمین زراعی است، احتمال می‌دهم درختان بلند و وسعت مساحت این زمین به ذهن شما هم چنین القا می‌کرد اما جلوتر که می‌روم و محل کلنگ‌زنی بیمارستان که سال ۹۵ با حضور برخط (ویدیو کنفرانس) رییس جمهور وقت انجام شده است را رد می‌کنم، آرزو می‌کنم ای کاش حدس اولیه من درست بود.

زمینی به وسعت ۲۷ هکتار که گوشه‌ای از آن دبیرستان دخترانه معارف اسلامی شهید مطهری در حال ساخت است، محل خواب زباله‌گردها، کارتن خوابان و معتادین و همچنین محل خوبی برای پرسه زنی چند سگ ولگرد شده است.

طبق گفته اهالی، مراتب هماهنگی و ساخت بیمارستان در آن منطقه تا جایی پیش رفت که آستان قدس زمین را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داد، چندین میلیارد تومان بودجه به آن تخصیص یافت و با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور و مسئولان استان ۵ هکتار از آن برای بیمارستان کلنگ‌زنی شد اما از سال ۱۳۹۵ تاکنون هیچ‌گونه تغییری جز افزایش طول درختان در این زمین دیده نمی‌شود.

بودجه بیمارستان خرج برجی در بلوار پیروزی شد!

یک فعال اجتماعی در این محله، در خصوص بودجه این بیمارستان ادعا می‌کند: بودجه این بیمارستان برای برج سفید بلوار پیروزی هزینه شده است!

حسن موسی‌زاده ادامه می‌دهد: سال گذشته موضوع بودجه را از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم و در نهایت توانستیم با کمک‌های استاندار سابق و رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جهت ساخت این بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی جذب کنیم.

وی با بیان اینکه البته دانشگاه علوم پزشکی منکر تحویل زمین توسط آستان قدس رضوی می‌شود و اکنون زمین در حال تحویل و منتظر کارهای اداری است، توضیح می‌دهد: دیوار این زمین آستان قدس در انتهای بلوار بصیرت قرار دارد که اگر آستان قدس همکاری به عمل آورد می‌توان با برداشتن آن دیوار و ساخت ادامه بلوار بصیرت، ترافیک پرحجم بلوار حر را به این بلوار انتقال دهیم.

موسی‌زاده عنوان می‌کند: قائم مقام آستان قدس رضوی و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی طی جلسه‌ای که با موضوع زمین بیمارستان(که هنوز در دست آستان قدس است) صحبت‌هایی انجام داده است، وقتی که زمین را تحویل بگیریم کار ساخت بیمارستان شروع می‌شود.

آستان قدس رضوی زمینی تحویل دانشگاه علوم پزشکی نداده است

با توجه به صحبت‌های این عضو شورای محله شهرک شهید رجایی، به سراغ یکی از مسئولان سابق دانشگاه علوم پزشکی رفتم که در جریان روند اجرایی کار ساخت بیمارستان شهرک شهید رجایی و موانع آن قرار دارد.

وی که بنابه دلایلی نمی‌خواهد نامش در خبر ذکر شود، با تاکید بر اینکه هنوز آستان قدس رضوی هیچ زمینی را تحویل دانشگاه علوم پزشکی نداده است، اظهار می‌کند: دانشگاه علوم پزشکی جلسه‌ای با قائم مقام تولیت آستان قدس داشته و بنا شده تا هرچه زودتر مشکل آن را حل کنند.

وی متذکر می‌شود: انتقال این زمین به آستان قدس رضوی بسیار فوریت دارد چراکه دستور رئیس جمهور سابق برای ساخت بیمارستان تاریخ انقضا دارد و به این ترتیب اگر بیمارستان تا اولین روز از سال ۱۴۰۱، ساخته نشود خود به خود دانشگاه علوم پزشکی آن مبلغ تسهیلات برای ساخت بیمارستان یعنی ۲۵۰ میلیارد تومان را از دست می‌دهد و باید با بودجه خودش شروع به ساخت بیمارستان کند.

شما که پول نداری نگو آستان زمین نداد!

در ادامه برای فهمیدن علت واگذار نکردن زمین آستان قدس رضوی به دانشگاه علوم پزشکی به سراغ معاون املاک و اراضی آستان قدس رفتم اما چیزی که شنیدم هیچ شباهتی با اظهارات دانشگاه علوم پزشکی نداشت.

مرتضی حقیقی با تاکید بر اینکه زمین سه سال پیش طی یک صورت‌جلسه تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است، اظهار می‌کند: این زمین مصوبه کمیسیون ماده پنج را هم دارد و مشکلی برای ساخت بیمارستان وجود ندارد.

وی در رابطه با اینکه چرا دانشگاه با وجود زمین دست به ساخت بیمارستان نمی‌زند، توضیح می‌دهد: از ابتدا مشکل دانشگاه علوم پزشکی، تامین منابع مالی بوده که گویا اکنون آن هم حل شده است.

حقیقی می‌گوید: در هر حال ما مشکلی نداریم و اگر دانشگاه پول ساخت بیمارستان را دارد آن را بسازد، اگر هم پول ندارد نگویند آستان زمین نداد!

زمانی که پای افتتاح پروژه، کلنگ زنی و به رخ مردم کشیدن کارهای اجرایی به میان می‌آید مسئولان در میان میدان جولانی تبلیغاتی می‌دهند اما زمانی که پای عمل به میدان باز شود نشانی از مسئولان پیدا نمی‌کنیم!

هر کس در مورد این زمین و بیمارستان آینده نظری دارد، از انقضای بودجه و خرج اعتبارات در جای دیگر گرفته تا تحویل و رفع مشکل کمیسیون ماده پنج، تماشاگران این پاسکاری مسئولان، مردمی هستند که در سرما روی سکوی انتظار نشسته‌اند و نه طرفدار برد کسی هستند نه از بازی لذت می‌برند. مردم حاشیه شهر دغدغه درمان و بیمارستان دارند، دغدغه‌مندان حاشیه شهر کجا هستند؟

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا