بین الملل

حامد کرزی: حمله تروریستی در حرم رضوی تلاش برای نفاق میان مسلمانان است

حامد کرزی: حمله تروریستی در حرم رضوی تلاش برای نفاق میان مسلمانان است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان یولن، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز پنج شنبه، (۱۸فروردین) در پیامی حمله تروریستی به طلاب مشهدی در حرم مطهر رضوی را محکوم کرد.

کرزی در پیامی با اظهار تاسف نسبت به بروز حوادث المناک در حرم امام‌ رضا (ع) در شهر مشهد که بر اثر آن تعدادی از روحانیون و علمای دین مورد حمله و سوءقصد قرار گرفتند، مراتب تسلیت عمیق خود را به حکومت و ملت برادر ایران ابراز داشت و برای قربانیان این حوادث بهشت برین و برای زخمی‌ها شفای عاجل از بارگاه ایزد منان طلب کرد.

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با محکوم کردن این عمل جنایتکارانه آن را تلاش مذبوحانه در راستای ایجاد نفاق و تفرقه میان مسلمانان دانست و از امت اسلامی خواست تا هوشیاری و بیداری خود را حفظ نموده و اتحاد و اتفاق خود را تقویت نمایند.

به گزارش فارس، در پی حمله یک ضارب مسلح در حرم مطهر رضوی مصادف با سوم رمضان المبارک، کاربران، فعالان و شخصیت‌های مختلف افغانستان آن را محکوم کردند.

از سوی دیگر نیز اقشار مختلف اتباع افغانستانی در ایران با صدور بیانیه‌هایی این حمله را محکوم کرده و از دو ملت ایران و افغانستان خواستند تا اسیر فتنه‌های قومی و مذهبی نشوند.

همچنین «عبدالله عبدالله» رییس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با محکوم کردن حمله تروریستی مشهد، گفت که دشمنان به‌دنبال متشنج کردن روابط دوستانه ایران و افغانستان هستند.

انتهای پیام/ ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا