یزد

حجت الاسلام حسینی: بصیرت افزایی تنها راه وحدت امت اسلام است

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن از ابرکوه با تبریک هفته وحدت، میلاد رسول خدا (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: وحدت امت اسلامی مقوله‌ای قرآنی است که در سوره انبیاء آیه ۹۲ به آن اشاره شده است؛ اما متاسفانه از صدر اسلام تاکنون عوامل تشتّت زا و تفرقه افکن، به ویژه بنی امیه و بنی عباس همواره آسیب خود را رسانده و مسلمانان را دچار تفرقه کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اذعان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه اعتلای کلمه الله و محو کلمه کفر و باطل در جهان فراهم شد؛ اما اندیشه وهابی و تکفیری که پس مانده‌های دودمان بنی امیه و نهروانی هستند بزرگترین مانع اتحاد امت اسلام در قبال یهود و نصاری شدند، با خونریزی، قتل و جنایت علیه مسلمانان به وحدت امت اسلامی لطمه‌ای سنگین وارد کردند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: برگزاری همه ساله کنفرانس وحدت اسلامی هم چندان خروجی مشهود و میدانی نداشته جز اینکه سپاه قدس، سهمی به سزا در ایجاد و اتحاد میدانی مسلمانان در جهان اسلام داشته است.

حسینی با تأکید بر اینکه میلاد حضرت ختمی مرتبت مستمسک خوبی برای مسلمانان در ایجاد وحدت است، افزود: در قرآن دو شخصیت بزرگ به صراحت به عنوان اسوه و الگو معرفی شده اند. یکی حضرت ابراهیم خلیل (قَد کانَت لَکُم أُسوَهٌ حَسَنَهٌ فی إِبراهیمَ… سوره ممتحنه آیه ۴) و یکی هم حضرت محمد (ص) (لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَهٌ حَسَنَهٌ سوره احزاب آیه ۲۱).

وی با بیان اینکه الگو، رکن رکین فرایند تربیت برای جامعه است، افزود: یعنی متولی باید برای ساخت شخصیت خود گفتار و رفتار مربی را سرمشق خود قرار دهد و بهترین مربی و اسوه عملی برای سعادت جامعه بشری، وجود مبارک خاتم الانبیا (ص) است.

امام جمعه ابرکوه ابراز کرد: اسوه پردازی قرآن مجید، نفی اسطوره انگاری رهبران الهی است؛ چرا که مثلاً شخصیت پیامبر اکرم (ص) افسانه‌ای نیست بلکه حقیقتی است که در بعد دنیوی، همواره در متن زندگی مردم، حضور دارد و هدف بزرگی همچون تنظیم سبک زندگی دینی آنان را دنبال می‌کند و در بعد اخروی هم شاخص ارزیابی و حسابرسی ما در فردای قیامت است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان ابرکوه ادامه داد: به هر اندازه که سبک زندگی، اخلاق، رفتار، گفتار، حرکات و سکنات ما در زندگی شبیه به اخلاق و رفتار پیامبر اکرم (ص) باشد، گوی توفیق را ربوده ایم.

وی در ادامه به فجایع پیامی و تکان دهنده علیه شیعیان افغانستان اشاره کرد و گفت: این فجایع حاکی از توطئه ایجاد بحران در افغانستان با تحریک به جنگ مذهبی و فعال کردن گسل قومی و مذهبی توسط گروه تروریستی داعش است که با عجز و ناتوانی طالبان در مدیریت کشور افغانستان صورت می‌گیرد.

حیسنی یادآور شد: همزمان با هفته وحدت در لبنان نیز حادثه تروریستی علیه گروه های طرفدار حزب الله صورت گرفت و زنگ خطری شد تا لبنانی ها بفهمند دستهایی در تلاش است تا این کشور را به جنگ داخلی بکشاند. این جنایات و حتی مداخله در انتخابات عراق پروژه هماهنگ شده استکبار است که از مدت ها قبل برنامه ریزی شده است.

در این شرایط وظیفه ما این است که همه و همه به دولت کمک کنیم- توقعات را کم کنیم- حرص و ولع و طمع را کنار بگذاریم- در کشور تولید را بیشتر و مصرف را کمتر کنیم.دولت هم با اتخاذ تصمیمات سخت و قاطع نگذارد بد بدتر شود.

انتهای پیام/ف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا