سمنان

حجم صادرات استان سمنان افزایش یابد

حجم صادرات استان سمنان افزایش یابد

به گزارش یولن از سمنان، محمدرضا صادقی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان اظهار کرد:‌ افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی استان سمنان یک ضرورت انکارناپذیر برای مدیریت مصرف آب و افزایش تولیدات در این حوزه است.

وی بیان کرد: در نظر گرفتن ۲۵ درصد توسعه و تقویت دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ در این بخش نشان از اهمیت موضوع دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد:‌ استفاده از فناوری و دانش‌های نوین نقشی مهم در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها دارد و از این‌رو، توسعه دانش‌بنیان‌ها در استان سمنان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

صادقی گفت: توسعه متوازن در بخش صنعت باید در دستور کار مسؤولان بوده و توسعه و تقویت واحدهای خرد و متوسط در کنار توجه به واحدهای بزرگ صنعتی در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: تحقیق و توسعه دو مؤلفه اصلی برای شکوفایی بخش‌های مختلف از جمله صنعت است و انتظار می‌رود بخش خصوصی به این دو مؤلفه مهم با اولویت بپردازد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان افزود: اصلاح و بازنگری در قوانین و حذف قانون‌های مزاحم در بخش‌های مختلف، تسهیلگر رونق تولید است و با همراهی و پیشنهادات بخش خصوصی، رفع موانع قانونی دنبال می‌شود.

صادقی بیان کرد: سمنان، جزو استان‌های معدنی کشور است و معادن و صنایع دو ظرفیت مهم استان در زمینه رونق اقتصادی و تولید ارزش‌افزوده محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های مطلوب استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند صنایع و معادن، میزان تجارت خارجی در گمرک استان باید تقویت شود و افزایش یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه کنترل و تنظیم بازار طی روزهای گذشته بود و این عملکرد مطلوب نشان‌دهنده هماهنگی و اهتمام ویژه در نظارت بر بازار است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا