بین الملل

حزب الله: برای دفاع از مسجد الاقصی نزدیک‌ترین همکاری را با مقاومت فلسطین داریم

حزب الله: برای دفاع از مسجد الاقصی نزدیک‌ترین همکاری را با مقاومت فلسطین داریم

به گزارش گروه بین الملل یولن، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در یک مراسم ترحیم در حسینیه شهرک شیحین در جنوب لبنان سیاست عربستان سعودی را مانع واقعی در برابر ایجاد توافق ملی در لبنان و تهدید مستقیمی برای صلح داخلی در این کشور توصیف کرد.

به گزارش العهد،  شیخ قاووق افزود: عربستان سعودی از اقدامات تحریک آمیز در لبنان حمایت مالی می‌کند و پس از انتخابات هم از طرفداران و مزدوران خود خواست به هجمه‌ها علیه مقاومت ادامه دهند و توافق بین لبنانی‌ها را رد کنند.

این مقام حزب الله تصریح کرد: بدتر از همه اینکه سیاست عربستان سعودی در نزدیکی به رژیم صهیونیستی، تهدید واقعی برای امنیت ملی در لبنان و فلسطین اشغالی است.

شیخ قاووق با تاکید بر اینکه عرب‌های خائن شریک در جرایم دشمن صهیونیستی در مسجد الاقصی هستند، گفت: آنها با رها کردن فلسطین نشان دادند ادعایشان درباره عرب‌گرایی دروغ است. ما نماینده اصیل عرب‌گرایی و حمایت از ملت فلسطین و عزت و مقاومتی هستیم که دشمن را از تجاوز بازمی‌دارد و آن را به سزای تجاوز به مقدسات می‌رساند.
 وی در پایان گفت: حزب الله مانند دیروز، امروز و فردا نزدیک‌ترین همکاری با مقاومت فلسطین دارد تا همه آنچه را که لازم است در حمایت از مسجد الاقصی و قدس شریف ، انجام دهد.

بیش از یک هزار نفر از شهرک نشینان صهیونیست امروز به مناسبت روز موسوم به روز اورشلیم با ورود غیرقانونی به صحن‌های مسجد الاقصی مشغول انجام آداب تلمودی در آنجا شدند.

در همین حال قرار است در ساعت ۱۶:۰۰ امروز به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت ایران) «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست آغاز شود؛ موضوعی که ممکن است با توجه به هشدارهای گروه‌های فلسطینی مبنی بر پاسخگویی، اوضاع را در اراضی فلسطینی منفجر کند.

انتهای پیام/.

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا