سمنان

حضور ۸۵ هزار گردشگر در مناطق گردشگری استان سمنان

حضور ۸۵ هزار گردشگر در مناطق گردشگری استان سمنان

به گزارش یولن از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون، بیان کرد: حدود ۸۵ هزار نفر از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند و برای استقبال از مسافران و ارائه صنایع‌دستی نیز ۱۶ بازارچه عرضه صنایع‌دستی با ۱۲۹ غرفه برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کرده‌اند، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۲ بازدید نظارتی توسط ناظران کارت‌دار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از واحدهای زیرپوشش انجام‌شده است.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر مسافر در مراکز زیرپوشش آموزش‌وپرورش استان اسکان یافته‌اند، افزود: حدود سه هزار و ۵۰۰ خانوار در استان، پذیرش و اسکان داده شده‌اند که بیشترین پذیرش اسکان مربوط به شهرستان‌های شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار است.

استاندار سمنان ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی نیز توسط اعضای جوانان هلال‌احمر، سه هزار و ۵۵ مورد خدمت به مسافران نوروزی ارائه شده است.

هاشمی با اشاره به فعالیت ۱۵ اکیپ سحاب سواره در استان با مشارکت و تلاش ۳۰ نفر از جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: هشت هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر و اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر استفاده کردند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان اضافه کرد: با آغاز طرح نوروزی به طور متوسط در یک ساعت در جاده‌های استان، ۹۸۴ تردد خودرو ثبت شده است.

هاشمی تعداد سفر از مبدأ استان سمنان را یک هزار و ۵۷۳ سفر و تعداد مسافر از مبدأ استان را ۱۲ هزار و ۸۴۴ نفر اعلام کرد و گفت: سفرهای برون‌استانی ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در استان در این مدت چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه بوده و حدود ۴۱۳ دستگاه اتوبوس، ۱۰۶ دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و ۵۵ دستگاه سواری کرایه برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظر گرفته‌شده است.

استاندار سمنان گفت: فعالیت ۳۸ پایگاه انتظامی، ۲۵ پایگاه امداد و نجات در سطح جاده‌ها، ۴۲ پایگاه اورژانس، ۱۲ پایگاه امداد خودرو، ۶ قاضی کشیک، هشت شورای حل اختلاف، ۱۱ داروخانه شبانه‌روزی و پنج شرکت ارائه خدمات بیمه‌ای از جمله اقدامات برنامه‌ریزی‌شده توسط دستگاه‌های متولی خدمات سفر در راستای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در استان سمنان است.

هاشمی ادامه داد: با هدف ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی نیز ۶۱ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان برپا شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا