بین الملل

حمایت اتحادیه عرب از طرح کویت برای حل بحران لبنان

حمایت اتحادیه عرب از طرح کویت برای حل بحران لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «حسام زکی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب گفت که این اتحادیه از طرح ابتکاری کویت که «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه این کشور درباره حل بحران لبنان مطرح کرده، حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد که اتحادیه عرب اصول طرح ابتکاری کویت را درک می‌کند و با دو طرف کویتی و لبنانی برای رفع اختلافات و جلب حمایت عربی از لبنان تماس برقرار کرد و به طور مستمر تحولات لبنان را پیگیری می‌کند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، زکی بر علاقه‌مندی لبنان برای برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر در ماه می آینده تأکید کرد و گفت که اتحادیه عرب آماده اعزام ناظران برای نظارت در انتخابات پارلمانی آینده است. زکی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه مسائل حل شده و به سمت بهتر شدن پیش برود.

اخیرا در پی بروز تنش بین برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات و بحرین با لبنان که به دنبال اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان درباره جنگ یمن رخ داد، کویت طرحی را برای آشتی دادن این کشورها ارائه کرد.

این طرح که توسط وزیر خارجه کویت ارائه شد شامل چندین شروط است که مهم‌ترین آن اجرای توافقنامه طائف، قطعنامه‌‌های شورای امنیتی به ویژه قطعنامه شماره ۱۵۵۹ در خصوص خلع سلاح گروه‌های لبنانی، قطعنامه ۱۶۸۰ درباره حاکمیت لبنان و سلامت منطقه‌ای و استقلال سیاسی آن و قطعنامه ۱۷۰۱ است که در پی جنگ بین لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶، صادر شد.

طرح کویت همچنین شامل فعال‌سازی همکاری بین نهادهای امنیتی لبنان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به منظور تشدید نظارت بر قاچاق مواد مخدر به این کشور است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا