بین الملل

حمایت «الشعب الدیمقراطی» یمن از اقدام صنعاء علیه ابوظبی

حمایت «الشعب الدیمقراطی» یمن از اقدام صنعاء علیه ابوظبی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «سفیان العماری» دبیر کل حزب «الشعب الدیمقراطی» (ملت دموکرات) یمن گفت که نظام امارات با ادامه تشدید تنش نظامی و اقتصادی علیه مردم یمن، کشورش را در معرض ضررهای آشکار قرار می‌دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» یمن تصریح کرد: محوریت اقتصاد برای نظام امارات در صورت تداوم تجاوز به یمن، آن را در برابر تهدید وجودی قرار می دهد. یگانگی نبرد برای محور مقاومت با پاسخ مستقیم به تشدید تنش از سوی رژیم امارات و در پرتو صحنه عادی‌سازی روابط آن با رژیم صهیونیستی خود را نشان داد.

العماری افزود: «یگانگی نبرد برای محور مقاومت یک معادله راهبردی است که قابل لغو نیست و  اثرات آن را در دیگر زمینه‌های رویارویی خواهیم یافت».

پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، نیروهای مسلح یمن سه عملیات را اخیرا علیه مواضع حیاتی امارات انجام دادند که آخرین آن به یکشنبه پیش باز می‌گردد.

حمله نیروهای مسلح یمن به عمق خاک ابوظبی و دبی، با سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی همزمان شده بود و این امر بر اهمیت پیامهای تنبیهی ارسالی صنعاء به ابوظبی می‌افزاید.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا